יואב גלנט לכיפה: "אסור לערביי ישראל לחצות את הקו - זה יוביל אותם למקומות לא טובים"

חבר הכנסת מהליכוד מתייחס לכך שחלק מהמחבלים בגל הטרור האחרון היו ערבים ישראלים: "אנחנו צריכים להוציא את הידיים מהכיסים ולהוריד את הכפפות", ומתכוון לסיים את הנפות דגלי אש"ף באוניברסיטאות: "אנחנו חייבים לעשות סדר ולהוריד את הסממנים האלה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/05/22 14:54 כד באייר התשפב

יואב גלנט לכיפה: "אסור לערביי ישראל לחצות את הקו - זה יוביל אותם למקומות לא טובים"
יואב גלנט לכיפה: "אסור לערביי ישראל לחצות את הקו", צילום: חדשות כיפה

אחרי שגל הטרור ששטף את הארץ שכך מעט, החלו בשבועות האחרונים, בעיקר בעקבות יום הנכבה, להתקיים הפגנות של סטודנטים ערבים ישראלים בקמפוסי המוסדות האקדמיים תוך קריאות לשחרור הר הבית והנפת דגלי הרשות הפלשתינית. חבר הכנסת יואב גלנט טוען כי מדובר בתופעה שצריך לשים לה סוף.

המסר שלי הוא פשוט וברור, אסור לערביי ישראל לחצות את הקו כי זה יוביל אותם למקומות לא טובים", מבהיר גלנט בשיחה לכיפה ומדגיש כי, "הבעיה היא שהמנהיגות הערבית, בכנסת וגם בערים לוקחת אותם למקומות לא נכונים. כתוצאה מכך אנחנו חווים חוויות שלא קרו הרבה שנים. לא יהיה מצב שבו יהרגו יהודים לא ברובים לא באקדחים ולא בסכינים, בוודאי על ידי אזרחי ישראל - ואנחנו לא נגיב".

שר החינוך לשעבר מוסיף ומבהיר: "אם המצב הזה של הטרדת נשים בבאר שבע ובנגב, גביית דמי חסות, שבירת ציוד השקייה בשטח, ירי על תחנות משטרה וגניבה מחיילי צה"ל לא ייפסק, בסופו של עניין הם יביאו אותנו לכך שאנחנו צריכים להוציא את הידיים מהכיסים ולהוריד את הכפפות והמשמעות של העניין הזה תפגע קודם כל בערביי ישראל. לכן כדי שיתעשתו לפני כן, שלא יביאו אותנו לנקודה שאנחנו לא רוצים להיות בה".

"אני בעד חיים משותפים", מציין גלנט, "בעד הרמוניה, בעד שלערביי ישראל יהיה טוב, זה טוב בשבילם וליהודים, אבל זה לא יכול להיות על חשבון החיים של אזרחי ישראל. במדינת ישראל יכולה להתקיים רק ריבונות ממלכתית אחת, ציונית ויהודית. זה הבסיס שלנו. לכל היתר יש שיוויון זכויות וחופש פעולה מלא, דמוקרטיה. אנחנו מביטים בתקווה לשלום ולשיתופי פעולה עם כולם אבל מתוך עמדה אחת - מדינה יהודית ציונית".

חברי קואליציה רבים דווקא טוענים שדגלי אש"ף באוניברסיטאות התחילו בתקופת נתניהו.

"דגלי אש"ף התחילו בתקופת רבין", אומר גלנט ומספר כי, "באינתיפאדה הראשונה רדפתי אחרי כל דגל אש"ף. מרגע שהגיע הסכם אוסלו התוצאה הייתה שמותר כביכול להניף את דגלי אש"ף. אנחנו חייבים לעשות סדר ולהוריד את הסממנים. העניין הזה קשור לפעולות חוקתיות שצריך לעשות".