יואב גלנט לחדשות כיפה: "חייבים לאסוף את כל הנשק במגזר הערבי"

שר החינוך לשעבר מתייחס לגל הטרור הקשה ברחבי ישראל, וטוען כי מעבר לפעולות היזומות שיש לעשות, כמו איסוף הנשק הלא חוקי במגזר הערבי, יש גם לעשות חקירה פנימית: "לבדוק מדוע הייתה לנו בעיה מודיעינית בחלק מהמקומות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/22 13:33 כז באדר ב'

יואב גלנט לחדשות כיפה: "חייבים לאסוף את כל הנשק במגזר הערבי"
גלנט. לאסוף את הנשק במגזר הערבי, צילום: David Cohen/Flash90

ברקע גל הטרור המתגבר, והפיגוע הקשה אתמול בבני ברק בו נהרגו חמישה אנשים, אלוף פיקוד דרום ושר החינוך לשעבר חבר הכנסת יואב גלנט, מסמן את המטרות והצעדים שעל הממשלה וכוחות הביטחון לעשות כרגע. 

"מדינת ישראל חווה גל רצחני של פיגועים", אמר גלנט, "חלקם יצאו מיהודה ושומרון וחלקם לצערנו גם מתחומי הקו הירוק אבל זה אותו דבר. בסופו של עניין, יש בקרב הציבור הפלשתיני בישראל רבים שאינם מכירים בזכותה של מדינת ישראל והעם היהודי לקיים כאן ריבונות יהודית, ציונית וממלכתית".

שר החינוך לשעבר המשיך והבהיר כי, "חובתנו העליונה היא לדאוג לביטחון. על מנת לעשות את זה, הדבר הראשון במעלה הוא ללכת ולבצע את כל הפעולות הנדרשות מבחינה אופרטיבית, לבדוק מדוע הייתה לנו בעיה מודיעינית בחלק מהמקומות ולשפר את זה. לנקוט בפעולות הגנה מתאימות, בערים, ביישובים, בבתי הכנסת, בחגים ובטיולים. מעל כל זה - ללכת בפעולות התקפיות, לאסוף את כל הנשק בכל המגזר הערבי, לעבור כפר-כפר, יישוב-יישוב, ולמצוא את כל הנשק, ללכת ולעשו את כל הפעולות הנדרשות ביהודה ושומרון, בכפר יעבד אבל גם במקומות אחרים, עד שנשים קץ לעניין הזה. זה דבר שניתן לרסן אותו".