אסור למורים לחלק תעודות וציונים: ארגון המורים מחריף את המאבק נגד שאשא ביטון

רן ארז הודיע על שלב נוסף נגד רפורמת הבגרויות של שרת החינוך. במועצת התלמידים תוקפים: "רן ארז הופך אותנו התלמידים לשבויים במאבק בין ארגון המורים למשרד החינוך" | שרת החינוך הגישה הגישה צווי מניעה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/05/22 19:24 כג באייר התשפב

אסור למורים לחלק תעודות וציונים: ארגון המורים מחריף את המאבק נגד שאשא ביטון
רן ארז, מחריף את המאבק, צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

בעקבות רפורמת הבגרויות של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, הודיע היום (ג') יו"ר ארגון המורים רן ארז על החרפת המאבק "נגד הצעדים השרירותיים הפוגעים במערכת החינוך על מוריה ותלמידיה". בין הצעדים: תעודות סיום לא יחולקו וציונים לא יוזנו. 

בתום ישיבה של הנהלת ארגון המורים הוחלט כי החל ממחר יש לנקוט בשורת עיצומים: אין לקיים כל פעילות לאחר סיום יום העבודה של המורה, אין לקיים מועצות פדגוגיות, אין לתת ציונים לתלמידים או להקליד אותם במערכות בית הספר, אין לחלק תעודות בסיום שנת הלימודים, אין להשתתף במסיבות ובטקסים, 6. אין לקיים כל פעילות עם משרד החינוך ואין להשתתף בשום השתלמות מכל סוג שהוא של המפמ"רים והמדריכים.

"חברים זכרו, עתידנו המקצועי והכלכלי תלוי בהצלחת המאבק", ציין ארז במכתבו למורים: "איחוד השורות ומשמעת ארגונית הם ערובה להצלחה".

הצעדים של רן ארז נגד שאשא ביטון

הצעדים של רן ארז נגד שאשא ביטון צילום: ארגון המורים

"לא ניתן לרן ארז לפגוע בהצלחה שלנו בבגרויות"

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, הורתה לגורמי המקצוע במשרד החינוך להגיש לאלתר צווי מניעה לבית הדין הארצי לעבודה כנגד ארגון המורים.  "הימים שבהם מערכת החינוך הייתה נתונה לקפריזות של בן אדם אחד שמוביל תרבות של שקר - נגמרו", הדגישה שרת החינוך, "לא ניתן יותר לאף אחד לעצור את מערכת החינוך מלהתקדם".

בעקבות הודעת יו"ר ארגון המורים רן ארז על החרפת הצעדים, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, עומר שחר תוקף וטוען כי המאבק מתבצע על חשבון התלמידים: "שוב רן ארז הופך אותנו התלמידים לשבויים במאבק בין ארגון המורים למשרד החינוך, ואין שום סיבה אמיתית שדווקא התלמידים יהיו אלה שישלמו את המחיר".

"אנחנו, השמיניסטים שמתגייסים עוד קצת יותר מחודש לצה"ל, ללוחמה, ליחידות מיוחדות בים באוויר וביבשה, שכל חוויית התיכון שלנו, הלימודית והחברתית התמסמסה בגלל הקורונה מבקשים בסך הכל לסיים בכבוד את מערכת החינוך, לקבל את ציוני הבגרות שלנו בזמן, לחוות חוויות חוץ בית ספריות אחרונות ולהיפרד מהמורים והתלמידים במסיבות הסיום", הוסיף שחר, "אציין שבלי לקבל את ציוני הבגרויות לא נוכל לגשת למועדי ב', ואלפי מסיימי י"ב שירצו לשפר את הציונים ומתגייסים במהלך חודש יולי יפגעו מכך. אנחנו לא ניתן לרן ארז לפגוע בהצלחה שלנו בבגרויות, בעתיד שלנו וברגעי הסיום והפרידה שלנו ממערכת החינוך".