הוציאה 3 סינגלים והשלימה דוקטורט בגיל 29: 10 דברים שלא ידעתם על יפעת שאשא ביטון

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, היא האישה השנייה ברשימת תקווה חדשה לכנסת. לרגל יום הולדתה ה-48, אספנו עבורכם לקט עובדות על הפוליטיקאית, שמטפחת בסתר תחביב מהנה במיוחד

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/22 18:05 כב באייר התשפב

הוציאה 3 סינגלים והשלימה דוקטורט בגיל 29: 10 דברים שלא ידעתם על יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

1. שרה שהיא גם מורה

בוגרת תואר ראשון ותואר שני מאוניברסיטת חיפה בתחום ניהול ופיתוח מערכות חינוך והדרכת מורים. בתחילת דרכה עבדה כמורה לספרות בבית ספר תיכון וכמחנכת כיתה. 

2. הדוקטור 

כותרת עבודת הדוקטורט שלה, אותה השלימה בגיל 29 בלבד, הייתה, "השוואת התפיסה של מושג השלום אצל בני נוער יהודים-ישראלים ובני נוער פלשתינים: כפונקציה של נרטיב קולקטיבי והשתתפות בתוכנית חינוך לשלום". 

3. מחנכת מוזיקלית 

מלבד עיסוקיה כמורה וכמחנכת, יפעת גם הייתה מופיעה כזמרת ואפילו הוציאה שלושה סינגלים. בסרטוני יוטיוב ישנים מתחילת שנות האלפיים תוכלו לראות אותה מופיעה ואומרת, "אני לא רואה שום סתירה בין הדברים, המוזיקה מוסיפה שמחה". 

4. פוליטיקה מקומית 

שרת החינוך התמודדה לראשות עיריית קריית שמונה וכיהנה כסגנית ראש העיר עד שהודחה בשנת 2010, במשך חמש שנים הייתה הממונה על תיק החינוך והנוער בעירייה. 

5. פוליטיקה ארצית 

שאשא ביטון הפכה להיות חברת כנסת לראשונה בשנת 2015, כאשר התמודדה ברשימתו של השר לשעבר משה כחלון. אז היא הייתה יו"ר הוועדה לזכויות הילד ויזמה את חוק הפיקוח על מעונות היום לפעוטות וחוק התקנת מצלמות לשם הגנה על פעוטות. 

חוגגת יום הולדת במסעדת joy בירושלים

חוגגת יום הולדת במסעדת joy בירושלים צילום: פרטי

6. לצפון באהבה

יפעת בת לרחל שעלתה ממרוקו ולמשה דוד, נהג אוטובוס שעלה מעיראק. מרבית חייה גרה בעיר הצפונית, ובצבא אף שירתה בפיקוד צפון כמש"קים כוח אדם במילואים. 

7. משפחתית 

יפעת שאשא נשואה לאילן ביטון, איש לוגיסטיקה ותפעול, ואם לשלושה, כאשר את הבכור שבהם ילדה בגיל 23. עד שנת 2018 הייתה המשפחה גרה בקריית שמונה, עד שעברו לזיכרון יעקב בגלל המרחק מהכנסת. 

8. הוא אמר לי שאהיה אשתו 

את בעלה אילן היא הכירה ביום שהשתחרר מהצבא. בראיון לישראל היום היא סיפרה, "הייתי בדרך הביתה עם בנות דודות שלי, והוא היה עם אח של חברה טובה שלי, ראה אותי ואמר, 'למה את ברגל? אני אקפיץ אותך הביתה'. "הוא הקפיץ אותי הביתה, וכשירדתי מהרכב הוא אמר לי, 'את תהיי אשתי'. צחקתי והלכתי הביתה. בשבת הייתי אצל חברה, וחבר שלו היה שם ואמר לי, 'אילן נדלק עלייך. הוא התכוון למה שאמר, שאת תהיי אשתו'. אמרתי לו שיעזוב אותי בשקט. הייתי ילדה בת 16". 

9. ציונית

שרת החינוך החליטה שלא להעניק את פרס ישראל בתחום המתמטיקה וחקר מדעי המחשב לפרופסור עודד גולדרייך, שחתם על עצומה הקוראת להחרים את אוניברסיטת אריאל. "מטרתו העיקרית של הפרס - לעודד יצירה ישראלית, מצוינות ומחקר. קריאה לחרם על מוסדות אקדמיים, חותרת תחת מטרה זו", כך אמרה. 

10. לוחמנית

בתקופת הקורונה נודעה במאבקה למען המשך לימודים רציפים במוסדות החינוך וקידמה את מתווה הכיתה הירוקה שנועד להחליף את מתווה הבידודים הביתיים. 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90