פרשת ילדי תימן: מתחת למצבתו של עוזיאל חורי נמצאו שני קברים

פתיחת הקבר נעשתה בהתאם לבקשת המשפחה וצו של בית המשפט שניתן בהתאם להוראות החוק, לשם זיהוי ועריכת בדיקה גנטית לקשר משפחה. מציאת שני הקברים תגרום לעיכוב נוסף בניסיון להגיע לחקר האמת בעניינו של התינוק עוזיאל חורי

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/22 19:56 כב באייר התשפב

פרשת ילדי תימן: מתחת למצבתו של עוזיאל חורי נמצאו שני קברים
בית עלמין סגולה, היום, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בהתאם לבקשת המשפחה ובהתאם לחוק פתיחת קבר של קטין יוצא תימן, המזרח או הבלקן לשם זיהוי ועריכת בדיקה גנטית לקשר משפחה, נפתח היום (ב') קברו של התינוק עוזיאל חורי, המצוי בבית העלמין סגולה שבפתח תקווה. הקבר נפתח, המצבה הוסרה ולתדהמת הנוכחים במקום נמצאו שני קברים של שני ילדים.

הערב נראה כי בית המשפט יהיה חייב להתערב שוב מכיוון שההיתר שניתן לפתיחת הקבר היה עבור הקבר של עוזיאל ולא לקבר אחר, ועל המשפחה יהיה לבקש מבית המשפט בדיקה גנטית משני השלדים שנמצאו. 

כאמור, התינוק שקיברו נפתח הוא עוזיאל חורי שנקבר לכאורה בשנת 1953 בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. מטרת פתיחת הקבר לאפשר את הוצאת שרידי הגופה לשם זיהויה ובכלל זה לקיחת דגימת DNA לשם עריכת בדיקת קשרי משפחה מול המשפחה. 

ממשרד הבריאות נמסר בשבוע שעבר, כי "מתוך רצון להגיע לחקר האמת ולהסיר את חששות המשפחות בדבר זהות יקיריהן משרד הבריאות תמך בשעתו בחקיקת החוק ונטל על עצמו להיות אמון וממונה על ביצועו של חוק זה. מדובר באירוע רגיש ומורכב ואנו עושים את מירב המאמצים שיעשה באופן מכבד לטובת המשפחה". לפני כשנה אושר פיצוי כספי למשפחות הנפגעים.