התנקשות בטהרן: חוסל קצין בכיר במשמרות המהפכה

סוכנויות ידיעות שונות באיראן מדווחות כי קצין בכיר במשמרות המהפכה חוסל בטהרן לאור יום על ידי שני רוכבי אופנוע כאשר נכנס לחניית ביתו | במקביל: פרסומים באיראן על חשיפת רשת ריגול ישראלית

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/22 17:28 כא באייר התשפב

התנקשות בטהרן: חוסל קצין בכיר במשמרות המהפכה
צילום: vanchai tan / Shutterstock.com

חיסול ממוקד באיראן: סוכנויות ידיעות שונות באיראן מדווחות כי קצין בכיר במשמרות המהפכה חוסל בטהרן לאור יום על ידי שני רוכבי אופנוע. הוא שירת בכוח קודס בסוריה, ועל פי הדיווחים הוא נורה סמוך לביתו בחמש יריות כאשר עמד להיכנס לחנייה בביתו ברחוב מוג'הידין-א-איסלאם שנמצא במזרח העיר. היורים נמלטו ומתנהל אחריהם מצוד.

לצד הדיווח על החיסול, פורסם כי איראן חשפה "רשת ריגול ישראלית" וכי נעצרו חברים בה. משמרות המהפכה מסרו: "בהוראת שירות המודיעין של המשטר הציוני הרשת ניסתה לגנוב רכוש אישי וציבורי ולהרוס אותו, לבצע חטיפות ולהשיג הודאות שקריות באמצעות רשת של בריונים".

איראן התכוונה לחטוף את משה בוגי יעלון

בסוף השבוע שעבר הותר לפרסום כי בחודשים האחרונים השב"כ חשף פעילות של גורמי מודיעין איראניים נגד אנשי אקדמיה ישראליים, ובכירים לשעבר במערכת הביטחון. הערב ניתן לפרסם כי איראן רצתה לחטוף את שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, משה בוגי יעלון. בסביבתו של יעלון סירבו להתייחס לנאמר.

גורם בכיר בשב"כ מסר כי "במסגרת הפרשיה אותרו פרופילים רבים בהם משתמשים גורמי המודיעין האיראנים, ונאסף מידע רב אודות הגורמים העומדים מאחורי הפעלתם. בין השאר, ערנות האזרחים תרמה לסיכול ומנעה אירועים חמורים".

משירות הביטחון הכללי נמסר: "נמשיך לסכל את פעילות המודיעין האיראני תוך קיום מעקב שוטף וניטור פעילותו במרחב הרשתי, ותוך שימוש בכלים ויכולות מתקדמים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן