בנט לא ידע: לפיד ניהל מגעים עם הרשימה המשותפת

מימון כבישים ביישובים ערביים תמורת שיתוף פעולה בכנסת, זה המשא ומתן שניהל שר החוץ מול חברי הרשימה המשותפת ללא ידיעת ראש הממשלה. הליכוד: "הגיע הזמן לעשות מעשה ולהפיל את הממשלה המסוכנת הזאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/22 13:46 יט באייר התשפב

בנט לא ידע: לפיד ניהל מגעים עם הרשימה המשותפת
בנט, לא ידע , צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

נראה כי ממשלת ישראל ה-36 לא תוכל לספוג מכה נוספת. חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי הודיעה אתמול (ה') בשעות אחר הצהריים על פרישתה מהקואליציה, בדומה לחברת הכנסת עידית סילמן שפרשה לפני מספר שבועות, "נכנסתי לפוליטיקה מתוך תחושת שליחות כלפי החברה הערבית שאני מייצגת, אבל איני יכולה עוד", כך אמרה. 

עוד סימן לחוסר יציבות של הממשלה התגלה היום (ו'), כאשר בתאגיד השידור הציבורי דווח כי ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד מקיים משא ומתן מול הרשימה המשותפת וחבר הכנסת אחמד טיבי, למימון כבישים ביישובים ערביים - תמורת שיתוף פעולה בכנסת.

טיבי

טיבי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

על פי הדיווח, ראש הממשלה נפתלי בנט לא עודכן על המו"מ ופרטיו. מלשכת לפיד נמסר בתגובה לפרסום: "ממשלת ישראל פועלת בימים אלה לשיקום תשתיות שהוזנחו בכל רחבי הארץ. זוהי עבודתנו ולהבדיל מהממשלות הקודמות אנחנו גם מבצעים אותה". 

חבר הכנסת אחמד טיבי טען כי מדובר בפרסום מטעה. "אין שום דרישה לתקציב חדש. יש דרישה שלנו(חכים וראשי רשויות)להסיט תקציב מנתיבי איילון לנתיבי ישראל שיש לה פרויקטים מוכנים לחברה הערבית ב-300 מיליון שקלים. פניתי למשרד התחבורה. לא כל פעולה בוועדות או פנייה לשר, או צילום ליד המעלית או במליאה הוא רשת בטחון. מגוחך.

במפלגת הליכוד הגיבו על הדיווח ופנו דווקא לחברי ימינה, "איך אתם מאפשרים לבנט להמשיך במכירת החיסול של ישראל לידי תומכי טרור? בנט נותן 200 מיליון שקל לתומכי מחבלים ובולם תוספת של 50 מיליון שקל לחיילים שלנו כדי לתקן את החוק ולהביא להם 100% מלגה כפי שדרשנו. הגיע הזמן לעשות מעשה ולהפיל את הממשלה המסוכנת הזאת".