פרשנות מתי יהיו בחירות ומי יהיה ראש הממשלה? | התרחישים הפוליטים

חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי הטילה פצצה פוליטית כשהודיעה היום כי היא פורשת מהקואליציה | מה זה אומר על סיכויי הממשלה לשרוד, האם יאיר לפיד יהיה ראש ממשלה ומתי יהיו הבחירות | כל התרחישים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/05/22 14:11 יח באייר התשפב

מתי יהיו בחירות ומי יהיה ראש הממשלה? | התרחישים הפוליטים
בנט ולפיד. ישרדו?, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מאז פרישת עידית סילמן מהקואליציה ניסו שר החוץ יאיר לפיד וראש הממשלה נפתלי בנט לשדר עסקים כרגיל והודיעו כי הממשלה תשרוד, אבל היום קיבלו מכה כואבת ממנה כבר יתקשו להתאושש, חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי הודיעה כי היא פורשת מהקואליציה ונראה שישראל בדרך לבחירות. 

האם לפיד יהיה ראש הממשלה ומתי יהיו בחירות?

ביום רביעי הקרוב מתכוונים באופוזיציה להעלות את החוק לפיזור הכנסת, במידה וזועבי וסילמן, שתי הנשים שפרשו מהקואליציה יצביעו בעד, ישראל תלך לבחירות שיכולות להתקיים כבר בחודש ספטמבר ומי שישאר בכיסא ראש הממשלה הוא נפתלי בנט, זאת על פי ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בהקמת הממשלה.

לפיד.

החלום להיות ראש ממשלה יתרחק?. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית

תרחיש נוסף שסיכוייו עולים ככל שמתקדם החוק לפיזור הכנסת, הוא ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית, ממשלה שיכולה לקום במידה ומפלגות הימין בקואליציה יחברו חזרה אל גוש הימין ויכתירו את נתניהו או מועמד אחר מתוך הליכוד. במפלגות החרדיות מעדיפים ממשלה חדשה מבלי ללכת לבחירות, אך הסיכויים שחברים בתקווה חדשה לדוגמא יחברו לנתניהו נמוכים. 

חזרה לשורות הקואליציה

למרות מכתב הפרישה החריף שפרסמה זועבי, יאיר לפיד יעשה בימים הקרובים כל מאמץ על מנת לרצות את זועבי שבעבר כבר קיבלה הצעות לתפקידים בתמורה לצייתנות. יתכן שזועבי עוד תתרצה ותתנהל בקואליציה כעצמאית, אבל לא תצביע בעד פיזור הכנסת.