הממשלה מתפרקת: ג'ידא רינאוי-זועבי פורשת מהקואליציה

מכה לממשלת בנט לפיד: ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי הודיעה היום כי היא פורשת מהקואליציה | "המראות שהגיעו מהר הבית של שוטרים אלימים מול קהל מתפללים והלוויתה של העיתונאית הפלסטינית שירין אבו עאקלה, הביאו אותי למסקנה אישית ערכית אחת בלבד. לא עוד. אינני יכולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/22 13:22 יח באייר התשפב

הממשלה מתפרקת: ג'ידא רינאוי-זועבי פורשת מהקואליציה
רינאוי-זועבי, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

מכה אנושה לממשלה. חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי ממפלגת מרצ הודיעה לפני זמן קצר על החלטטה להתפטר מהקואליציה. "נכנסתי לפוליטיקה מתוך תחושת שליחות כלפי החברה הערבית שאני מייצגת, אבל איני יכולה עוד". בעקבות ההחלטה של זועבי הקואליציה במיעוט ונשענת על 59 חברי כנסת בלבד.

"נתקלתי באטימות מוחלטת"

זועבי שלחה מכתב לראשי הקואליציה בו הסבירה את ההחלטה: "לצערי הרב בחודשים האחרונים ומתוך שיקולים צרים של פוליטיקה, ראשי הקואליציה העדיפו לשמר ולחזק את הצד הימני שבה. שוב ושוב ראשי הקואליציה העדיפו לנקוט בעמדות ניציות, נוקשות וימניות בסוגיות יסוד חשובות מאין כמותן לכלל החברה הערבית; אל אקצא והר הבית, שייח' ג'ראח, מפעל ההתנחלויות והכיבוש, הרס הבתים והפקעת הקרקעות בישובים הערבים בנגב, וכמובן חוק האזרחות. בנוסף, נתקלתי באטימות מוחלטת".

זועבי הוסיפה: "האמנתי ועודני מאמינה בשותפות ערבית יהודית בכל תחומי החיים, באקדמיה, בעסקים, וגם בפוליטיקה. אך האמנתי ועודני מאמינה ששותפות אמת בין ערבים ליהודים חייבת לבוא מתוך מקום שיווני ובגובה העיניים. בלי התנשאות, בלי אטימות ובעיקר בלי "לעשות לנו הערבים טובה" שהנה משתפים איתכם פעולה. בקואליציה הזו נוצרו שני מעמדות. "קואליציה של מעלה" שהיא דורשת ומקבלת, ו"קואליציה של מטה" שהיא סוחטת ולוחצת. לא במקרה קואליציה של מטה היא תמיד ערבית. לאור מה שציינתי מעלה, הנני מודיעה על הסרת מועמדותי לכל מינוי עתידי ועל הפסקת חברותי בקואליציה".


(זועבי).