גנץ שוחח עם נתניהו: "מאמין שבליכוד יעבירו את תכנית 'ממדים ללימודים'"

שר הביטחון ויו"ר האופוזיציה שוחחו בנוגע להצעת החוק שתייטיב עם החיילים, זאת ברקע התנגדות האופוזיציה לתמיכת במהלכי הקואליציה. "שוחחנו על מהות הצעת החוק ועל חשיבותה ללוחמים שלנו", אמר גנץ

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/05/22 16:27 יז באייר התשפב

גנץ שוחח עם נתניהו: "מאמין שבליכוד יעבירו את תכנית 'ממדים ללימודים'"
גנץ ונתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המתח בין הקואליציה לאופוזיציה הגיע לשיאו בימים האחרונים, כאשר האחרונה החליטה שלא לתמוך בחקיקה ממשלתית באופן גורף וללא קשר למהות החוק. הסוגייה המשמעותית ביותר שעומדת על הפרק היא אישור חוק "ממדים ללימודים", כאשר בליכוד טרם הגיעו להכרעה האם לתמוך במהלך, עמדה בה מצדדים הח"כים גלנט וברקת, לעומת המשך ההתנגדות לכל הצעת חוק של הקואליציה, עמדה בה תומכים יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ויו"ר הסיעה יריב לוין. 

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ אמר היום (ד') כי שוחח עם נתניהו בנוגע לאישור החוק: "ביקשתי ממנו להירתם ולהעביר ביום שני הקרוב את הצעת החוק 'ממדים ללימודים' עבור לוחמי צה"ל", אמר גנץ והוסיף כי, "שוחחנו על מהות הצעת החוק והרציונל שלה וגם על חשיבותה ללוחמים שלנו. אני מאמין ומקווה שבליכוד ובמפלגות האופוזיציה יבינו את הצורך ויאפשרו את העברתה".

"לא נהיה האצבע הרזרבית של מנסור עבאס", טען אתמול חבר הכנסת מהציונות הדתית שמחה רוטמן, שהדגיש את גישת מפלגתו שמתנגדת לכל הצעת חוק שתגיע מהקואליציה. "אם יאיר לפיד, נפתלי בנט, ליברמן ובני גנץ הגיעו לסיכום תקציבי עם עבאס והמשותפת, הם מוזמנים להעביר איתם את החוק. כמו בחוק האזרחות, מי שרוצה לקדם את טובת אזרחי ישראל וחיילי צה"ל, יודע שהאופוזיציה וחברי הכנסת שלה הם היחידים שמגלים אחריות ופועלים באופן ענייני. מתן הנשמה מלאכותית לממשלה גרועה בשביל נזיד עדשים, לא מקדמת את טובת המדינה ואת טובת אזרחיה".