שמחה רוטמן מסביר למה הוא מתנגד לתוכנית "ממדים ללימודים"

האופוזיציה הודיעה כי היא לא מתכוונת לתמוך בחקיקה ממשלתית באופן גורף, וחבר הכנסת מהציונות הדתית מסביר למה הוא מתנגד לחוק שמעניק מלגה ללימודים עבור חיילים משוחררים, "לא נהיה האצבע הרזרבית של מנסור עבאס" | כהנא: "ברית ביבי-טיבי ממשיכה והפעם נגד חיילי צה"ל"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 17/05/22 15:34 טז באייר התשפב

שמחה רוטמן מסביר למה הוא מתנגד לתוכנית "ממדים ללימודים"
ח"כ שמחה רוטמן, צילום: Sraya Diamant/Flash90

המתח בין הקואליציה לאופוזיציה הגיע לשיא אמש (ב'), כאשר האחרונה החליטה שלא לתמוך בחקיקה ממשלתית באופן גורף, גם אם מדובר בחוק ממדים ללימודים. ממפלגתו של יו"ר האופוזיציה, הליכוד, נמסר, "במידה והצעת החוק ממדים ללימודים תידון במליאה, הסיעה תקיים דיון מיוחד בהצעת חוק זו לפני ההצבעה". 

חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית התייחס היום (ג') לחוק, המאפשר מלגה ללוחמים משוחררים הכוללת סיוע של שני שליש משכר הלימודים האוניברסיטאי. "בואו נדבר על תכנית 'ממדים ללימודים', או כמו שאני קורא לזה, הדרך בה הממשלה מסכנת את לובשי המדים ודואגת ללימודים למחבלים. יש פה פיקציה: בממשלה קבעו לתכנית מסגרת תקציב של 100 מיליון שקלים, ומממנים רק 66% משכר הלימוד לחלק קטן מהחיילים". 

רוטמן התרעם בדבריו מדוע לא להעניק מימון מלא כפי שדרשה האופוזיציה, ומדוע לממן חיילים עורפיים ערבים ולא חיילים תומכי לחימה, "למה להפלות בנות שירות עולות לעומת חיילות עולות?". חבר הכנסת מהציונות הדתית הסביר כי כל זה קורה כיוון ש"כל זה בגלל השמיכה התקציבית הקצרה' שנשארה לממשלה אחרי שהקצו תקציבים לרע"מ. הממשלה עושה עסקאות במיליארדים עם מנסור עבאס והמשותפת וזורקת פירורים לחיילי צה"ל, ואנחנו צריכים להיות אלה שניתן לזה את חותמת הכשרות שלנו?"

"לא נהיה האצבע הרזרבית של מנסור עבאס. אם יאיר לפיד, נפתלי בנט, ליברמן ובני גנץ הגיעו לסיכום תקציבי עם עבאס והמשותפת, הם מוזמנים להעביר איתם את החוק. כמו בחוק האזרחות, מי שרוצה לקדם את טובת אזרחי ישראל וחיילי צה"ל, יודע שהאופוזיציה וחברי הכנסת שלה הם היחידים שמגלים אחריות ופועלים באופן ענייני. מתן הנשמה מלאכותית לממשלה גרועה בשביל נזיד עדשים, לא מקדמת את טובת המדינה ואת טובת אזרחיה". 

סגן שר הדתות, חבר הכנסת מתן כהנא מימינה, התייחס גם הוא לסערה החדשה של הקואליציה ואמר, "ברית ביבי-טיבי ממשיכה והפעם נגד חיילי צה"ל". לדבריו, אי העברת החוק המאפשר מלגות לחיילים משוחררים לא מפילה את הממשלה אלא רק מענישה את לוחמי צה"ל. "נתניהו והליכוד, אל תפגעו בחיילי צה"ל בגלל מאבק פוליטי שלכם". 

צילום: דוברות הכנסת