הערעור התקבל: איים על נתניהו בטוויטר וירצה 13 חודשי מאסר

אשר בן דוד כתב ציוצים מאיימים נגד ראש הממשלה לשעבר, בהם תהייה על ניסיון התנקשות נגדו, בית משפט השלום גזר עליו עבודות שירות בלבד. הפרקליטות ערערה נגד גזר הדין שהוחמר על ידי בית המשפט המחוזי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/05/22 15:53 יז באייר התשפב

הערעור התקבל: איים על נתניהו בטוויטר וירצה 13 חודשי מאסר
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל היום (ד') את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של אשר בן דוד, שהורשע בעבירת איומים כלפי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ל-13 חודשי מאסר בפועל, במקום עבודות שירות שהושתו עליו.

על פי כתב האישום, בו הודה הנאשם, הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו בין היתר: "מישהו יודע על הכנות להתנקשות בראש הממשלה? מישהו מכיר? נראה לי הגיע הזמן. נראה לי הגיעו מים עד נפש". בית משפט השלום גזר על הנאשם עונש של שמונה חודשי עבודות שירות וקנס בסך של 1,500 שקלים.

פרקליטות מחוז דרום הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי על קולת העונש והדגישה כי זוהי תופעה שכמדינה יש צורך להילחם בה, יש לראות בחומרה רבה כל אמירה כזו ולהוקיעה, ושידע כל אדם שמתחבא מאחורי מקלדת לפני שהוא מעז להוציא אמירות כאלה ולשלוח אותן ברחבי הרשת, שהוא צפוי לענישה מחמירה ומאסר בפועל. בהודעת הערעור ציינה הפרקליטות, כי "לא ייתכן כי מקרים כאלה יחזרו וישנו  ויתרבו במדינה, ולכן מבחינת האינטרס הציבורי אין להסתפק בענישת בית משפט ויש להחמיר אותה למאסר בפועל".

בית המשפט הדגיש, כי איום המופנה כלפי איש ציבור מהווה פגיעה בשלטון החוק, ופוגע במשטר הדמוקרטי. בפסק הדין צוין, כי "מדובר באיום אשר תוכנו נמצא ברף הגבוה ביותר של איום המהווה פגיעה קשה בשיטה הדמוקרטית, ובו הבעת רצון לשנות סדרי שלטון באלימות קשה, כנגד חייו של ראש ממשלה... על הענישה לכלול מאסר בפועל, ארוך משמעותית מהמאסר אשר הוטל על דרך עבודות שירות, ועליה לבטא גם את הצורך להרתיע כל מי אשר סובר כי בדרך האיום ניתן לקדם מטרות כלשהן".

בית המשפט המחוזי ציין בפסק הדין כי, "יש להוקיע ולהחמיר עם כל מי אשר מבקש על דרך האיום לשנות סדרי שלטון, לשנות אופן פעולת איש ציבור, ולהשפיע בדרך נפסדת זו על השיטה הדמוקרטית, ולהביא לתוצאות שונות, מכוח איומיו".

בבית המשפט המחוזי יצגו את המדינה בערעור עורכי הדין יואב קישון ומיכאל גרוס מפרקליטות מחוז דרום (פלילי). בבית משפט השלום נוהל התיק ע"י להב 433.