שליחת מכתבי האיומים והכדורים לבנט: "זה הכדור שיפגע בבטן הרכה שלך"

המשטרה השלימה את החקירה שבמרכזה עומדת החשודה תושבת אשקלון אשר סחטה באיומים את ראש הממשלה. הצהרת תובע הוגשה היום לבית המשפט, ובכוונת הפרקליטות להגיש נגד החשודה כתב אישום | הנאשמת איימה: "זה הכדור שיפגע בבטן הרכה שלך נפתלי בנט"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/05/22 13:47 יז באייר התשפב

שליחת מכתבי האיומים והכדורים לבנט: "זה הכדור שיפגע בבטן הרכה שלך"
החשודה - אילנה חניה ספורטה , צילום: Flash90

בשבוע שעבר הותר לפרסום שמה של החשודה בשליחת מכתבי הסחיטה באיומים וכדורי הרובה למשפחת בנט - אילנה ספורטה חניה, תושבת אשקלון בת 65 ופעילת ליכוד. היום (ד'), עם השלמת החקירה, הוגשה הצהרת תובע לבית המשפט בדבר כוונת פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) להגיש, נגד החשודה, כתב אישום. בית המשפט גם נעתר לבקשת המשטרה להסרת צו איסור הפרסום על הפרשה.

ביחידה יאחב"ל בלהב 433, בשיתוף שב"כ ובליווי פרקליטות מחוז מרכז(פלילי), התנהלה בשבועיים האחרונים חקירה מאומצת בנושא. במהלך החקירה עלה חשד כלפי ספורטה כמי שעומדת מאחורי שליחת מכתבי הסחיטה. היא נעצרה בתאריך ב-9 למאי 2022, ומעצרה הוארך מעת לעת. עם התקדמות החקירה התחזקו החשדות לביצוע עבירות הסחיטה, כאמור, והחזקה ונשיאה של אמל"ח.

מתוך חומר החקירה התברר כי בחודש שעבר בשתי הזדמנויות שונות, שלחה ספורטה את המכתבים שלהם צירפה את הכדורים והם מוענו לבני משפחתו של ראש הממשלה.

המכתב הראשון הגיע למקום עבודתה של גילת בנט ברעננה ולא ישירות לבית המשפחה ברעננה. רעיית ראש הממשלה לא ראתה את המכתב ולא ידעה ממנו ומי שעודכן בדבר היה ראש הממשלה. ב"חדשות 12" פורסם תוכן המכתב הראשון: "זה הכדור שיפגע בבטן הרכה שלך נפתלי בנט ויפגע היישר ביוני בנט אם לא תתפטר".

במכתב האיום השני לרעיית ראש הממשלה, לצד הקליע, כתבה ספורטה: "זה הכדור שיפגע וינטר את גילת שלך הנוכלת או אותך נפתלי בנט נוכל תתפטר עצה לך" (הטעות במקור), כך פורסם ב-ynet.