שנה לאסון מירון: "הדם נמצא על הידיים של כולם"

45 בני אדם נספו שנה שעברה במירון, האסון האזרחי הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל, אך האם משהו השתנה? אמו של יונתן חברוני, אמרה: "למרות שהשנה נערכים בצורה מסודרת, אנשים מנסים לקחת את החוק לידיים" | היום: 8,000 שוטרים יוצבו ברחבי ההר ובדרך אליו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/05/22 07:41 יז באייר התשפב

שנה לאסון מירון: "הדם נמצא על הידיים של כולם"
הרוגי אסון מירון, צילום: David Cohen/Flash90

משהו השתנה? שנה חלפה מאז התרחש אסון מירון. האסון האזרחי הגדול ביותר בתולדות המדינה בו נספו 45 בני אדם במהלך ההילולה השנתית בקבר הרשב"י, במתחם אשר בהר מירון. כוחות הביטחון והחירום נערכים כבר תקופה ארוכה לאירועי ל"ג בעומר שיתקיימו הערב (ד'), עם סדרנים, מאבטחים וכ-8,000 שוטרים שיוצבו בכל רחבי ההר ובדרך אליו. 

בין הנספים באסון היה יונתן חברוני ז"ל בן ה-22 במותו, תושב פתח תקווה ותלמיד ישיבה בבית המדרש בגבעת שמואל. סיגלית, אמו של חברוני, האשימה הבוקר בגל"צ: "נלחמנו עד שהוקמה ועדת החקירה, ואנחנו רואים לאורך כל העדויות שהדם נמצא על הידיים של כולם והסימנים היו ברורים כל שנה. כל שנה קרה נס - ובשנה שעבר הוא פשוט לא התרחש".

יונתן חברוני ז"ל

יונתן חברוני ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

סיגלית הזהירה ואמרה: "אני רואה שלמרות שהשנה נערכים בצורה מסודרת, אנשים מנסים לקחת את החוק לידיים. אני קוראת לאנשים לפעול לפי הכללים, הם לא מבינים את גודל האסון. לכל הרוג יש משפחה גדולה, והמון אנשים נפגעו מהאסון הזה".

"מחר תהיה אזכרה, הממונה צביקי טסלר התעקש שיהיה אירוע למשפחות, ועשה את הדברים בשיתוף איתנו. מאוד קשה לנו לעלות להר, אך משום שזו אזכרה לבן שלנו אנחנו מחייבים את עצמנו. הלוואי ויכולנו לדלג על היומיים האלה".

מערך כבאות והצלה לישראל נערך ל"מבצע מירון" בל״ג בעומר

במערך כבאות והצלה לישראל נערכים גם כן לקראת אירוע ההדלקה המרכזי בהר שיתקיים הערב. טפסר ניזאר פארס, מפקד מחוז צפון, אמר כי הוא הנחה לעבות את סדרי הכוחות במחוז וכן במוקד השליטה המחוזי. "נעשה הכול על מנת לאפשר את קיום ההילולה כסדרה ושכלל המשתתפים יחזרו הביתה בשלום. לקראת ההילולה השנה ובדומה לכל שנה, הוקמו 'אזורי חיץ' סביב מתחמי ההר והיישוב מירון ונפרסו קווי מים. הכנות אלו בוצעו גם בחניונים הסמוכים למירון ואף במרוחקים". 


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן