סכינים יפנים ופטישים: חרדים קיצוניים נעצרו בדרכם לחבלה בתשתיות במירון

מיניבוס שהסיע חרדים המשתייכים לפלג קיצוני נעצר בצפון, ולאחר חיפוש משטרתי התגלו בו אמצעים שעל פי החשד היו אמורים לשמש לחבלה בתשתיות החשמל התקשורת, הכריזה, ובמסכים שהוקמו לשימוש בהילולה במירון

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 17/05/22 20:00 טז באייר התשפב

סכינים יפנים ופטישים: חרדים קיצוניים נעצרו בדרכם לחבלה בתשתיות במירון
ניסו לחבל בתשתיות במירון, צילום: דוברות המשטרה

שנה בדיוק חלפה מאז האסון האזרחי הגדול ביותר בתולדות המדינה בו נספו 45 בני אדם במהלך ההילולה השנתית בקבר הרשב"י במירון. כוחות הביטחון והחירום נערכים היטב לאירועי ל"ג בעומר שיתקיימו מחר (ד'), עם סדרנים מאבטחים וכ-8,000 שוטרים שיוצבו בכל רחבי ההר ובדרך אליו. 

יחד עם זאת, נראה כי הסכנה במקום עדיין לא חלפה ועלולה להגיע דווקא מכיוון אחר. מוקדם יותר הערב (ג'), שוטרי היחידה המרכזית של מחוז צפון עצרו באזור קדרים מיניבוס עם נשים וגברים, אשר חלקם משתייכים לפלג חרדי קיצוני. 

ניסו לחבל בתשתיות במירון

ניסו לחבל בתשתיות במירון צילום: דוברות המשטרה

במהלך חיפוש נתפסו ארבעה שקים מלאים בקטרים, סכינים יפנים, פטישים, ביצי צבע, וכפפות שנועדו על פי החשד לשמש לחבלה בתשתיות החשמל התקשורת, הכריזה, ובמסכים שהוקמו לשימוש בהילולה במירון בעלות של מיליוני שקלים. 

ממשטרת ישראל נמסר כי היא, "רואה בחומרה רבה את התנהגותם של קיצונים פורעי החוק, שמנסים בכל דרך אפשרית לחבל בהילולה. פגיעה בתשתיות, מעבר לפגיעה בקיום הארוע וגרימת עוגמת נפש לחוגגים. עלולה לגרום לסכנה ממשית לשוהים באתר  במקרה שיפגעו תשתיות הפיקוד והשליטה באירוע. המשטרה תפעל בנחישות במטרה לאפשר את שגרת התפילות וההכנות במקום ותנקוט ביד קשה נגד אותם פורעי החוק".