שבוע לפני ההילולה: צעירים התפרעו במירון

ההכנות לקראת ההילולה השנתית בצל האסון הכבד עדיין בעיצומן, וצעירים ניסו להרוס את התשתיות החדשות במתחם הרשב"י, ירקו וסירבו לעזוב את המקום, "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את התנהגותם של פורעי החוק"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/05/22 20:00 י באייר התשפב

שבוע לפני ההילולה: צעירים התפרעו במירון
מתכוננים לאירוע השנתי אחרי האסון במירון, צילום: David Cohen/Flash90

שנה לאחר האסון האזרחי הגדול ביותר במדינה בו נספו 45 בני אדם במהלך ההילולה השנתית בקבר הרשב"י במירון, ושבוע בדיוק לפני האירוע שצפוי להתקיים גם השנה במתכונת אחרת, הגיעו הערב (ד') מספר צעירים למתחם במירון והחלו בהתפרעויות אלימות. 

הפרות הסדר כללו פגיעה ברמקולים שנבנו באתר וניסיונות להרוס את התשתיות החדשות שנבנו לקראת ההילולה, תוך כדי הפרעה לציבור המתפללים שנכח במקום. הצעירים התנגדו בכוח להוראות השוטרים, קראו קריאות נאצה לעבר השוטרים, ירקו וסירבו לעזוב את המקום, כך נמסר מהמשטרה. 

כוחות משטרה שהיו ערוכים במקום, עצרו 2 חשודים וצפויים מעצרים נוספים ובשלב זה הסדר במירון שב על כנו, "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את התנהגותם של פורעי החוק שבחרו להפר את הסדר במקום לסכן את ביטחונם של המתפללים, להרוס תשתיות שהוקמו לטובת קיום ההילולה ולתקוף את השוטרים הפועלים לשמור על שלום הציבור וביטחונו, באופן בוטה ומשולח כל רסן". 

בתוך כך, שוטרי מחוז צפון עצרו גבר בשנות ה-50 הומלס שמתגורר באזור מירון בחשד להצתה של חורשה שנמצאת בסמוך לישוב. בשעות הצהריים, בעקבות שריפת חורש בהרי מירון, שוטרי התנועה סגרו את כביש 866 והכווינו את התנועה במקום. כוחות כב"ה אשר הגיעו למקום דיווחו על שריפת חורש בשטח של 2 דונם ובפעילות מהירה ומקצועית הצליחו להשתלט על האש . 

מעצרו המהיר של החשוד התאפשר בשל כוחות המשטרה הפרוסים באזור במסגרת הערכות למירון ועירנותו של קצין משטרה שעבר במקום והבחין בגבר שהעלה את חשדו, הקצין הזניק למקום את כוחות המשטרה הפרוסים בקרבת מקום. החשוד נעצר כשברשותו מצית אשר באמצעותו, ככל הנראה, הדליק את האש שהתפשטה וכילתה 2 דונם.

השריפה באזור מירון

השריפה באזור מירון צילום: כב"ה צפון