ציר עוקף כלפון: בנט נפגש עם נשיא ארגון יהודי צרפת

חבר הכנסת מימינה שתחזק את המטה הצרפתי במפלגה פוטר מתפקידו במהלך מחוכם, וראש הממשלה כבר נפגש עם בכירים בארגון CRIF. השניים שוחחו על חשיבות חיזוק הקשר בין יהודי צרפת וישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/22 17:19 טז באייר התשפב

ציר עוקף כלפון: בנט נפגש עם נשיא ארגון יהודי צרפת
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש אמש עם נשיא ארגון CRIF, פרנסיס כליפה, ובכירי הארגון, בלשכת רה"מ בירושלים. השניים שוחחו על חשיבות חיזוק הקשר בין יהודי צרפת וישראל, ועל המאבק המשותף באנטישמיות. מדובר למעשה בארגון הגג העולמי של הקבוצות המייצגות את יהודי צרפת. 

הפגישה מגיעה זמן קצר לאחר ההודעה של מתן כהנא מתפקידו כשר לשירותי דת, מהלך שהוביל לפיטורי חבר הכנסת יום טוב כלפון שנאלץ לוותר על מקומו כחבר כנסת נורבגי. כלפון, שנולד בצרפת ועלה ארצה לפני גיוסו לצה"ל, תחזק מטה צרפתי פעיל במפלגה. זמן קצר לאחר הפיטורין, שיגרו חברי המטה מכתב זועם לבכירי המפלגה ובו הם דרשו תשובות למהלך. לדבריהם, ההסבר של בנט כי הם, "מהדקים את השורות כדי להמשיך את הצמיחה ולקיים את הממשלה", אינו מספק. על פי הפעילים יום טוב הביא לימינה לא מעט מצביעים עולי צרפת וכעט אחרי שבנט "השתמש" בקולותיהם הם מושלכים הצידה.

יום טוב כלפון הוזמן על ידי בנט לפגישה שהתקיימה אתמול עם נציגי יהדות צרפת אבל בחר שלא להגיע. גורם בימינה על ההחלטה של יום טוב שלא להגיע, "זה היה ברור, כמו שלא הגיע לישיבת הסיעה. מה רציתם, שיבוא וישדר שהכל כרגיל? האירוע הזה פגע בו, אין איך להציג את זה אחרת"