יום טוב כלפון שובר שתיקה: "הייתי בהלם"

4 ימים אחרי שפוטר במפתיע על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט, חבר הכנסת יום טוב כלפון שובר שתיקה ומדבר לראשונה על ההדחה: "הייתי בהלם" | מה אמר לו בנט בשיחה הגורלית

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/05/22 18:09 טו באייר התשפב

יום טוב כלפון שובר שתיקה: "הייתי בהלם"
בנט עם כלפון, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

חבר הכנסת לשעבר יום טוב כלפון מימינה פוטר במפתיע ביום חמישי האחרון על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט שהחליט לשים סוף לכהונה של חבר מפלגתו. הערב כלפון מגיב לראשונה להחלטה הכואבת, כלפון מספר שהוא היה בהלם מוחלט.

בראיון שהעניק לפרשן הסרוג עמית סגל סיפר כלפון: "הייתי בהלם כשבנט אמר לי שמדיח אותי. הוא אמר לי שתיק המודיעין עליי ריק". כלפון הוסיף וטען: "לא ערקתי ולא התכוונתי לערוק".

לפיד על הדחת כלפון: נעשה מה שצריך


 

מוקדם יותר היום שר החוץ יאיר לפיד התייחס לראשונה לטלטלה במפלגת ימינה ואומר בתגובה לשאלת חדשות כיפה מה דעתו על הדחת כלפון. במענה לשאלה: האם הוא חושב שהחשש של בנט מיום טוב כלפון היה מוצדק, אמר לפיד: "אני רוצה לומר משהו לך ודרכך לכל הטהרנים. אנחנו נעשה מה שצריך כדי שהממשלה הזאת תחזיק לאורך זמן".

בינתיים בימינה, הממשלה אישרה היום (ב׳) במשאל טלפוני את מינויו של ח"כ מתן כהנא לתפקיד השר וסגן השר לשירותי דת. בהמשך היום יימסר עדכון במליאת הכנסת על מינויו לתפקיד סגן השר לשירותי דת, ובהמשך יובא לאישור המליאה מינויו לשר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן