סגן ראש עיריית ירושלים: "לאסור התקהלות ערבית מעל ל-100 איש"

סגן ראש עיריית ירושלים מגיב למהומות הערביות בירושלים ואומר לחדשות כיפה: "במשטרה יכולים לזהות את המחבלים אבל יש הוראה מלמעלה לתת להם להפגין"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/05/22 12:51 טז באייר התשפב

סגן ראש עיריית ירושלים: "לאסור התקהלות ערבית מעל ל-100 איש"
שער שכם., צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בעקבות המהומות הקשות אמש (ב') בירושלים במהלכן צעירים ערבים ירו זיקוקים והשליכו חפצים מסכני חיים לעבר שוטרי משטרת ישראל, שוחחנו עם סגן ראש עיריית ירושלים אריה קינג שהעביר ביקורת על התנהלות העירייה וקרא לאסור התקהלות ערבית מעל ל-100 איש.

"יש הוראה מלמעלה לתת להם להפגין"

"כבר שנים אני אומר, מי שחושב שביום בהיר אחד ערבי מזרח ירושלים יקבלו את החוק הוא טועה, לא אוכפים שום דבר איתם, יש לי ביקורת כלפי העירייה שלא אוכפת את החוק איתם כמו בשאר העיר על עברות הבנייה. יש רק 9 פקחים על 40 אלף עברות בניה במזרח העיר".

קינג הוסיף: "יורים על המשטרה זיקוקים כדי להרוג והמשטרה לא מגיבה בירי על מנת להרוג. אתמול מחבלים ניסו לרצוח שוטרים ולא הגבנו באש, השוטרים יודעים שמי שיוציא כדור ייקח לחקירה. שוטר מג"ב אמר לי היום: 'אני מפחד לירות עד שאני לא בטוח במאה אחוז שזה פיגוע'. לכן שוטרים עוזבים את משטרת ירושלים, כי קושרים להם את היד. הגעתי הבוקר לנקודה בה התקיימו המהומות, יש כאן מצלמות של המשטרה , הם יכולים לזהות את המחבלים אבל יש הוראה מלמעלה לתת להם להפגין".


(פיגוע בשער שכם).
 

איסור התקהלות ערבית מעל ל-100 איש

הבוקר כתב קינג הודעה לתקשורת בה הצהיר: "אני קורא לממשלה להורות על איסור התקהלות ערבית מעל ל100 איש בכל רחבי ירושלים ובכלל זה בהר הבית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן