כוחות המשטרה פועלים נגד התפרעויות בהלוויית העיתונאית שנהרגה בג'נין

החלה הלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה מחוץ לבית החולים הצרפתי בשייח ג'ראח בירושלים | המשטרה: "מאות פורעי חוק ניצול את ההלוויה, קראו קריאות הסתה ויידו אבנים מרחבת בית החולים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/22 14:41 יב באייר התשפב

כוחות המשטרה פועלים נגד התפרעויות בהלוויית העיתונאית שנהרגה בג'נין
צילום: פלאש90, עמוד הפייסבוק של שירין אבו עאקלה, לפי סעיף 27א

החלה הלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה מחוץ לבית החולים הצרפתי בשכונת שייח ג'ראח בירושלים. מהמשטרה נמסר כי "מאות פורעי חוק ניצול את ההלוויה, קראו קריאות הסתה ויידו אבנים מרחבת בית החולים"

במהלך ההלוויה החלו קריאות הסתה והפרות סדר אלימות ברחבת בית החולים שכללו ידוי אבנים וחפצים לעבר השוטרים, מאות התקהלו מחוץ לבית החולים הצרפתי בשייח׳ ג׳ראח והחלו לקרוא קריאות הסתה לאומניות. קצין משטרה שהיה במקום כרז והזהיר את ההמון בטרם נקיטת פעולות אכיפה.  לקראת יציאת ארון הקבורה מבית החולים, החלו ידויי אבנים לעבר השוטרים מרחבת בית החולים הצרפתי.

השוטרים פזרו את הפורעים, וביצעו מעצרים במטרה לאפשר את קיום הלוויה כחוק. ידויי האבנים וחפצים יודו גם  בקרבת ארון הקבורה בבית החולים, ואף גרמו נזק לרכב הלוויה וניסו למנוע ממנו להסיע את ארון הקבורה. 

המשטרה עדכנה על פעילותה נגד המתפרעים המתפרעים בהלוויה, והתייחסה להתפרעות סביב ארונה של שירין אבו עאקלה, "אנו מצרים על הניצול הציני שעושים גורמים מסיתים, במותה של העיתונאית. הלוויה נמשכת בשעה זו. עד כה נעצרו 6 חשודים שהפרו את הסדר הציבורי ותקפו שוטרים לפני ובתחילת מסע הלוויה שנמשך בשעה זו. נמשיך לפעול לקיום הלוויה כחוק, ונפעל בנחישות מול פורעי חוק ומפרי סדר

צפו: תיעוד נוסף מהפרות הסדר האלימות

מוקדם צה"ל מסר מוקדם יותר היום את מסקנות תחקיר הביניים למותה של העיתונאית אבו עאקלה. מהתחקיר עולה כי ישנן שתי אפשרויות למקור הירי שפגע בה: כחלק מהניסיון לפגוע בכוח הצבאי בוצע ירי מאסיבי של חמושים פלשתינים, בו נורו מאות כדורים ממספר מוקדים. כחלק מהניסיון של החמושים הפלשתינים לפגוע בכלי הרכב הצה״ליים נורו עשרות רבות של כדורים באופן לא מבוקר לכיוון כלי הרכב הצבאיים, שהוא גם הכיוון בו שהתה הכתבת וייתכן שזהו מקור הירי שפגע בה.

האפשרות השנייה היא שבמהלך הלחימה אחד הלוחמים ביצע ירי של כדורים אחדים מתוך חרך מיוחד בג'יפ ודרך כוונת טלסקופית לעבר מחבל שירה על כלי הרכב בו היה הלוחם. המחבל ירה צרורות לעבר לוחם צה"ל מספר פעמים וישנה האפשרות שהכתבת שעמדה בסמוך למחבל החמוש ומאחוריו נפגעה מירי הלוחם לעבר המחבל. המרחק מכלי הרכב לכתבת הינו כ- 200 מטרים.