נתניהו: "חוק לאום קובע שזכויות הלאום במדינת ישראל הן של העם היהודי"

ראש האופוזיציה נתניהו פתח את ישיבת סיעת הליכוד, והתייחס לחוק הלאום: "הוא שומר בקפידה על הזכויות האזרחיות – של כולם" | על ראש הממשלה: "בנט ממשיך במכירת החיסול של המדינה למועצת השורא. אין גבול למה שהוא מוכן לעשות כדי להישאר על הכיסא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/22 15:25 טו באייר התשפב

נתניהו: "חוק לאום קובע שזכויות הלאום במדינת ישראל הן של העם היהודי"
נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נשא דברים בפתח ישיבת סיעת הליכוד, היום (ב') במשכן הכנסת. נתניהו תקף את את הממשלה והזכיר בדבריו את הפרסומים על כניעתה למפלגת רע"מ בנושא הנגב והכפרים הבלתי מוכרים. נתניהו נגע גם בחוק הלאום ואמר שמפלגת הליכוד לא תוותר עליו.

נתניהו פתח ואמר:  "בנט ממשיך במכירת החיסול של המדינה למועצת השורא של האחים המוסלמים. אין גבול למה שהוא מוכן לעשות כדי להישאר על הכיסא. אמש הודיעה רע"מ על כך שהממשלה נכנעה לחלוטין בנושא הבנייה הבלתי-חוקית. בשעה שכל מי שמבקש להזיז קיר בכמה ס"מ מועמד לדין, נותנים 70 מטר (!) לבניה לא חוקית לכל מי שהוא בצד הנכון של התנועה האסלאמית".

ראש הממשלה לשעבר אמר כי משמעות הכניעה היא שהממשלה מכשירה בנייה בלתי חוקית בצורה בלתי מוגבלת. "זוהי מסירה סופית של הנגב לידי האחים המוסלמים", קבע נתניהו. "רע"מ גם דרשה 50 מיליארד שקל – וקיבלה. אבל זאת לא רק כניעה כלכלית ומסירת הנגב".

"בראש ובראשונה זו כניעה ערכית ולאומית. כניעה לאלה ששוללים את קיומה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. זה מתפתח בקצב ענק וכולם רואים את התוצאות. אי אפשר להניף דגלים של מדינת ישראל בלב ירושלים, מניפים של דגלי אש״ף. בחורה צעירה אחת באוניברסיטת תל אביב מניפה בכניסה דגל ישראל לבד, מוקפת בדגלי אש״ף ובפורעים. זה דבר שהוא בלתי נתפס. תראו באיזו מהירות הם דרדרו את המדינה שלנו. המדינה נשמטת מתחת ידינו".

"חוק הלאום שומר בקפידה על הזכויות האזרחיות – של כולם"

על חוק הלאום שבעין הסערה, אמר: "עכשיו שוללי המדינה באים בדרישה לבטל או לשנות את חוק הלאום, שהוביל חברנו אבי דיכטר, שמגדיר את מדינת ישראל ככזאת. המטרה שלהם היא ברורה: אם אתה מבטל את חוק הלאום אתה מבטל בעצם את חוק השבות, וזה יוביל להצפת ישראל במיליוני מהגרים מוסלמים שיבטלו את הרוב היהודי במדינה. זאת הכוונה האמיתית כאן".

"המטרה הזאת מגובה במסע שלם של שקר והונאה. כי מה אומר חוק הלאום? בניגוד לשקרים המופצים, החוק אינו פוגע בזכויות הפרט של אזרחי ישראל, בלי קשר לדת, גזע או ללאום. הוא שומר בקפידה על הזכויות האזרחיות – של כולם. החוק כן קובע שזכויות הלאום במדינת ישראל הן של העם היהודי. זה אומר המנון, דגל, אבל מעל הכול זה אומר דבר אחד – שכל יהודי יכול לעלות הנה למדינת ישראל".

לסיום אמר נתניהו כי אחרי 2,000 שנה ליהודים יש היום מדינה. "אין לנו 20 ומשהו מדינות ערב. כל יהודי יכול לעלות לכאן וזה מה שאומר חוק הלאום. כי מדינת ישראל, ייחודה וסיבת קיומה, היא היותה הבית הלאומי של העם היהודי. שיהיה ברור לכולם: אנחנו לא ניתן לשנות או לבטל את חוק הלאום ולא נוותר עליו. אנחנו נפעל יחד, ביתר שאת, כדי להפיל את ממשלת ההונאה והחולשה שתלויה במועצת השורא".