המשבר נפתר? רע"מ הודיעה: השגנו הבנות עם הממשלה

בשבוע שעבר החליטה מועצת השורא כי מפלגת רע"מ תיתן הזדמנות נוספת לממשלה והקואליציה. הערב הודיעה המפלגה כי הושגו הבנות עם הממשלה בסוגיית הכפרים הבלתי מוכרים בנגב | הליכוד: "בנט ממשיך במכירת החיסול של המדינה למועצת השורא"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/05/22 23:22 יד באייר התשפב

המשבר נפתר? רע"מ הודיעה: השגנו הבנות עם הממשלה
ההקפאה הסתיימה?, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מועצת השורא של התנועה האסלאמית התכנסה לפני כחודש ל"דיון חירום" בעקבות המחלוקות שנוצרו בתוך רע"מ לאחר האירועים הביטחוניים ולאור "המשך ההתקפות על מסגד אל-אקצא". ההחלטה שהתקבלה בתום הדיון היתה כי רע"מ תקפיא את חברותה בכנסת ובקואליציה. הערב (א') נראה כי המפלגה הערבית המאוחדת והממשלה בראשות נפתלי בנט - בדרך לפתרון המשבר הגדול. 

אחת הדרישות של רע"מ היתה הוצאה לפועל של החלטות ממשלה בנגב ואף הכרה בכפרים הבלתי מוכרים תוך חצי שנה. המפלגה הודיעה הערב כי במסגרת משא ומתן עם הממשלה השיגה מתווה לבנייה בכפרים הבלתי מוכרים בנגב. ב"חדשות 12" פורסם כי מדובר בתוספת או בנייה של מבנים חדשים עד טווח של 70 מטר ממבנים קיימים להם לא יינתן צו הריסה או קנס. "החלטה ממשלתית חשובה בעניין הכפרים הבלתי מוכרים בנגב", בירכו במפלגה.

במפלגה אמרו כי המתווה הוא חלק מההסכמים החדשים אליהם הגיעו לאחר משא ומתן עם גורמים בממשלה. עוד אמרו כי לפי המתווה הזה השיגו תיקונים על מדיניות האכיפה בעניין הבנייה בכפרים הבלתי מוכרים בנגב. "רע"מ מבהירה שההחלטה הזאת היא כמו חמצן למשפחות הערביות בכפרים האלה בנגב".

"חבורת האופורטוניסטים המופקרת של ימינה פתחו במכירת חיסול"

בליכוד הגיבו הערב בכעס לפרסומים בנושא: "כדי לשמור על כסאו בנט ממשיך במכירת החיסול של המדינה למועצת השורא. משמעות ההחלטה לאפשר ולהכשיר בנייה בלתי חוקית בלתי מוגבלת היא מסירה סופית של הנגב".

בציונות הדתית אמרו כי "בנט, שקד, אורבך וכהנא חבורת האופורטוניסטים המופקרת של ימינה פתחו במכירת חיסול של מדינת ישראל לתנועה האסלאמית למען שרידותם הפוליטית". עוד הוסיפו: "לעולם לא נסלח".

בתגובה להסכמות של רע"מ עם הממשלה בפורום ההתיישבות הצעירה הודיעו שהם שוקלים לשנות את שמם ל"התיישבות הצעירה הבדואית".

מנסור עבאס: רע"מ תתן הזדמנות נוספת לקואליציה

כזכור, בשבוע שעבר (ד')  מנסור עבאס מסר את החלטת מועצה השורא לאחר מספר עיכובים. "הגענו למסקנה של סיעת רע"מ במועצת השורא של התנועה האסלאמית כן לתת הזדמנות לחזור ולקיים את חובותינו בהסכם להסכמים הקואליציוניים. כמובן שאנחנו מצפים ודורשים את קיום חובותיה של הקואליציה באותם הסכמים וגם בהבנות אליהן הגענו. אנחנו מתקדמים הלאה ומצפים מהממשלה לעמוד בהתחייבויות השונות שנתנה לנו בתקופה הקרובה".

קודם לכן הסביר עבאס: "רע"מ נכנסה לקואליציה כדי לקדם את האינטרסים של החברה הערבית", אמר עבאס. "להשיג הישגים, לתת פתרון למצוקות הרבות של החברה הערבית, לרבות פשיעה ואלימות, מצוקת דיור, יוקר מחיה, מצוקות של הרשויות המקומיות וכמובן מצוקות הישובים בנגב והישובים הלא מוכרים, יחד עם פעולות אכיפה לא מדתיות בכל היישובים הערביים". 

בנקודה הזאת התפרץ חבר הכנסת איתמר בן גביר לדבריו של עבאס, והאשים את חברי הכנסת של רע"מ ועבאס, כי הם תומכי טרור: "נרצחו יהודים בגללך, זה לא הבית שלך".