עידית סילמן לחברי הקואליציה: "רוח ההלכה זה המורשת קרב שלנו"

חברת הכנסת שפרשה מימינה הגיעה לביקור בשדולה לחיזוק הזהות היהודית בכנסת שהקים חבר הכנסת אבי מעוז והתייחסה למצב של הקואליציה: "המשותפת ורע"מ, שמחים על זה שהמלחמה נמצאת בתוכנו. אבל בסוף עם ישראל חי"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 16/05/22 12:48 טו באייר התשפב

עידית סילמן לחברי הקואליציה: "רוח ההלכה זה המורשת קרב שלנו"
עידית סילמן. , צילום: Sraya Diamant/Flash90

השדולה לחיזוק הזהות היהודית בכנסת שהקים חבר הכנסת אבי מעוז התכנסה היום (ב') בכנסת ולכבוד המאורע הגיעה חברת הכנסת הפורשת מימינה, עידית סילמן שבריכה את מעוז ואמרה: "אני רוצה לברך אותך על השדולה הזאת. היא באמת מאוד חשובה. בימים האלה היא חשובה פי כמה וכמה".

"קיבלתי את ההחלטה כי הבנתי שאני צריכה להחליט איפה הלב שלי נמצא"

עוד הוסיפה וכתבה ש "יהודי מוביל את חייו דרך ההלכה, ודרך האגדה. רוח ההלכה זה המורשת קרב שלנו. זה הנהגות שנכנסות ללב ולאורם אנחנו מנהלים את מדינתנו. זו הרוח שלנו וזו המלחמה שלנו היום. כשיש ממשלה שרוצה לשנות את הרוח, לשנות את הדבר הזה, לקחת אותנו למקומות מסוכנים - תמיד בהיסטוריה של עם ישראל ניזוקנו מאוד קשה כשניסינו לשנות את הרוח, ללכת נגד הרוח. אני רואה את המשותפת ואת רע"מ, הם שמחים על זה שהמלחמה נמצאת בתוכנו. אבל בסוף עם ישראל חי".

בסוף אמרה סילמן מה הסיבה שבגללה החליטה בסוף לעזוב את הקואליציה: "אני באופן אישי קיבלתי את ההחלטה כי הבנתי שאני צריכה להחליט איפה הלב שלי נמצא. הלב שגדל על סיפורי העם היהודי, על סיפורי התורה. אני מתפללת שגם אנשי הקואליציה, שגדלו על סיפורי התורה, חלקם גם גדלו בבתי מדרשות, שזה יתעורר אצלם. כל התכוניות שהיו אמורים להתקדם - הגיור, הכותל הרפורמי - בכל זה היו אמורים להעלות הילוך במושב הקרוב. עם ישראל חי ועם ישראל ינצח".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן