פרסום ראשון מאחורי הקלעים של מניעת הפינוי בחברון: לחץ של ניר אורבך על סביבת גנץ

למרות החשש הכבד של המתיישבים בבית התקומה בחברון, לא התקיים אתמול פינוי במקום וכוחות צה"ל נשארו במקום | כעת ניתן לפרסם על מגעים של ניר אורבך עם גורמים בלשכת שר הביטחון במטרה למנוע את הפינוי | סטרוק: "לא הייתה שום הצדקה חוקית לפינוי הבית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/05/22 12:18 טו באייר התשפב

מאחורי הקלעים של מניעת הפינוי בחברון: לחץ של ניר אורבך על סביבת גנץ
ניר אורבך, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ביום שישי האחרון נכנסו במבצע מיוחד 15 משפחות ועשרות בני נוער ל-'בית התקומה', בניין בחברון שגאלה עמותת 'הרחיבי', הנמצא על הדרך מקרית ארבע למערכת המכפלה, בסמוך ל-'בית השלום'. התושבים החזיקו במידע לפיו פינוי יתקיים שעות ספורות אחרי הכניסה לבית ולכיפה נודע כי פינוי צפוי נמנע בשל התערבותו של חבר הכנסת ניר אורבך מימינה.

אורבך פעל במשרד הביטחון למניעת הפינוי 

אתמול לאורך כל היום קיים אורבך שיח צפוף עם בכירים בלשכת שר הביטחון במטרה למנוע את הפינוי ולבסוף נמנע פינוי אלים והושג הסכם עם התושבים, בין היתר בשל התערבותו של אורבך. למקום הגיע כוח צה"ל ששומר על הבית במטרה למנוע פלישה של פלשתינים תושבי חברון.

אורבך נגד סטרוק: "כל דבר את עושה פוליטי"

היום התקיים ויכוח סוער בחדר של ועדת הכנסת בין יו"ר הוועדה ניר אורבך לחברת הכנסת אורית סטרוק מימינה שנכחה אמש בבית התקומה ואף הקימה לשכה במקום. אורבך הטיח בסטרוק: "כל דבר את עושה פוליטי. מי שמטפל בזה זה לא את, זה עמותת 'הרחיבי מקום אהלך' שעובדים מולנו. זה נחמד שאת גרה שם אבל זה לא אומר שאת בעלת הבית. פעם ראשונה שיש מאבטחים אזרחים בבית וזה עבודה שלנו מול שר הביטחון".

חה"כ אורית סטרוק מסרה בתגובה: ‏"לא הייתה שום הצדקה חוקית לפינוי הבית. הייתי שם לאורך שעות וראיתי ושמעתי באזני את המחסור החמור במאבק פנים-קואליציוני להצלת הבית. הרוכשים הבינו מה טיב הגיבוי שהם (לא) מקבלים, משרים וח"כים ש"יושבים על הפתקים" שלהם. ורק בגלל זה הסכימו להסתפק במועט, שניר אורבך מכנה "הישג". בושה".

אל המתיישבים במקום הצטרפו אמש הח"כים בצלאל סמוטריץ', אורית סטרוק, שמחה רוטמן ואיתמר בן גביר שהגיעו למקום, ואורית סטרוק אף פתחה לשכה חוץ פרלמנטרית באחד מאגפי הבניין.