שנה אחרי האסון: המשטרה בהיערכויות אחרונות להילולה

בתום חודשים של היערכויות: השבוע יתקיימו אירועי ל"ג בעומר בהר מירון כבכל שנה, ובמשטרה מפרסמים הסדרים אחרונים | איך חונים, האם אפשר להגיע ברכב פרטי וכמה אנשים יכולים להיות על ההר? כל הפרטים

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 16/05/22 09:13 טו באייר התשפב

שנה אחרי האסון: המשטרה בהיערכויות אחרונות להילולה
ל"ג בעומר, צילום: יעקב נעמי, פלאש 90

הכנות אחרונות של משטרת ישראל לקראת הילולת הרשב"י במירון, שנה אחרי האסון שגבה את חייהם של 45 בני אדם שנמחצו למוות באירוע. השנה ל"ג בעומר יחגג בימים רביעי וחמישי, יז'-יח' באייר.

רק 16,000 בו זמנית

השנה יערך האירוע בהתאם להמלצות הביניים של ועדת החקירה לאסון מירון, שאומצו על ידי הממשלה, שעיקריהן: הגבלת כמות החוגגים במתחם הקבר, בכל רגע נתון במהלך ההילולה ל-16,000, וקיום הדלקה אחת בלבד. שתתבצע באמצעות חלוקת/מכירת כרטיסי נסיעה לאירוע. לא תתאפשר הגעה רגלית לאתר ולא ברכבים פרטיים. יש להצטייד בכרטיסים מבעוד מועד.

אוכלוסיות מיוחדות ובכללם משפחות נספי האסון יקבלו היתרי שהיה מיוחדים מהמשרד לשירותי דת, ובלבד שכמות המבקרים באתר לא תעלה על 16,000 בכל רגע נתון. ארועים משניים במתחם מירון מחייבים אישור מטעם הרשות המקומית, בכל מקרה אין להדליק מדורות בכל מתחם מירון ובשטח היערות הסמוכים.

לא ניתן להגיע עם רכבים פרטיים למירון

דרכי הגעה: ההגבלות על הגעה למתחם הקבר החלו כבר אמש, וכבר לא מתאפשרת הגעה עם כלי רכב פרטיים לישוב מירון, הבאים ברכבים פרטיים ידרשו להחנותם בחניון ייעודי מחוץ לישוב ולהיכנס רגלית, לרשותם של נכים ומוגבלים יועמדו הסעות מטעם "עזר מציון" מהחניון אל מתחם הקבר וחזרה.

החל מיום שלישי (17.5) בשעה 22:00 יכנסו ההגבלות על כמות השוהים במתחם הקבר לתוקף, כל השוהים במתחם הקבר ידרשו לצאת ממנו, וכל כלי רכב פרטיים שימצאו בחניון הסמוך לישוב ובחניות לא מוסדרות – יגררו על חשבון בעליהם. בכל מתחם הישוב מירון בשעה זו ישארו רק תושבי הישוב ואורחיהם ותנועת כלי רכב פרטיים תיפסק. 

ביום רביעי בבוקר יחלו ההסעות בתחבורה הציבורית להביא את המבקרים למתחם הקבר. סדרנים מטעם מפיק האירוע יחלקו צמידים לבאים לאתר על מנת לעקוב אחר שעת הכניסה ולהבטיח שלא ישהו באתר יותר מ-4 שעות. נציגי מפיק האירוע יספרו את כמות הנכנסים והעוזבים את האתר על מנת להבטיח כי תישמר ההגבלה על כמות השוהים באתר, תנועת ההסעות אל האתר תיעצר אם מספר השוהים יגיע ל-16,000. 

הרוגי אסון מירון

הרוגי אסון מירון צילום: David Cohen/Flash90

8,000 שוטרים, מסוק, אמצעי תצפית, רחפנים, טרקטורונים, רכבי שטח, אופנועים ופרשים

על מנת להבטיח את קיומו של האירוע במתכונתו החדשה המתוכננת, משטרת ישראל תפעיל מסוק, אמצעי תצפית, רחפנים, טרקטורונים, רכבי שטח, אופנועים ופרשים. כ-8,000 שוטרים ולוחמי משמר הגבול יעבדו מסביב לשעון על מנת לאבטח את מתחם הישוב מירון, היערות והשטחים הסובבים אותו ואת כלל דרכי הגישה.

הסעות למירון ביום האירוע יצאו מהישובים השונים ברחבי הארץ, יש להיערך לשהות ארוכה בחניונים ובאוטובוסים, ולהתאזר בסבלנות. רכבים פרטיים לא יוכלו להגיע למתחם מירון, בעלי רכבים פרטים יכולים להגיע לחניון אליפלט ומשם לעלות על הסעה. 

כל ההסעות מחייבות כרטיס נסיעה שנרכש מראש ואשר משמש גם כאישור כניסה למתחם הקבר. משטרת ישראל וזק"א יפעילו עמדה לאיתור ילדים/בעלי צרכים מיוחדים שהלכו לאיבוד, העמדה תמוקם בעליה לכיוון ציון הרשב"י מצד ימין ותפעל החל מיום שלישי ה- 17.5 בשעה 12:00.

בעמדה יחולקו צמידים שעליהם רשום מספרי טלפון של ההורים או המבוגר האחראי כך שבמקרה שילד/מבוגר הולך לאיבוד ניתן לאתר את האחראי עליו בקלות באמצעות הצמיד.  מומלץ לעבור בעמדה ולהצטייד בצמיד. בנוסף בכל מקרה שבו ילד/מבוגר הולך לאיבוד ניתן להתקשר מכל טלפון למספר 1220 או להגיע לעמדה, מתנדבי זק"א ומשטרת ישראל יפעלו לאיתור הנעדר.

טלפונים חשובים:
-03-5098000 - קוו מידע יעודי להיללות הרשב"י.
-1220– איתור אבודים בשטח המתחם.
-110– מוקד מידע ארצי של משטרת ישראל (שינויים בהסדרי תנועה, דרכי הגעה לאירוע)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן