סמוטריץ' בביקורת על מארגני ההילולה במירון: "לא להגיד לא לכל דבר"

יו"ר הציונות הדתית בפוסט נוקב בפייסבוק על אירועי הר מירון דיתקיימו בעוד כשבועיים: "כרגע התחושה היא שהמערכת עושה את הכל כדי לגרום לכמה שיותר אנשים פשוט לא להגיע"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 09/05/22 22:53 ח באייר התשפב

סמוטריץ' בביקורת על מארגני ההילולה במירון: "לא להגיד לא לכל דבר"
סמוטריץ', צילום: Olivier FItoussi/Flash90

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' פרסם הערב (ב') פוסט בפייסבוק שלו בו הוא מותח ביקורת חריפה על מארגני הילולת הרשב"י השנה, בעקבות אירועי 'אסון מירון' שקרו בשנה שעברה בהם נהרגו 45 אנשים בעקבות צפיפות: "אסון מירון הוא מסוג האירועים שמשנים את פנינו לבלי היכר. ארבעים וחמש נפשות, ביניהם צעירים וילדים, שנרמסו אל מותם באחד מהאסונות האזרחיים הנוראיים ביותר שידעה מדינת ישראל מחייבים את כולנו לשידוד מערכות, למחשבה מחודשת".

"אסון מירון הוא מסוג האירועים שמשנים את פנינו לבלי היכר"

אחרי ההקדמה הזאת, סמוטריץ' מבהיר כי הוא חושש שהמצב כרגע יוביל לכאוס: "באופן טבעי בכל אירוע המוני ישנם סיכונים. מטרתה של המערכת היא לצמצם את הסיכונים ולנהל את אלה שנותרו. תפקידה של המערכת הוא לא לגרום לאנשים לא להגיע אלא לאפשר לכל מי שרוצה לפקוד את ציונו של הרשב"י בל"ג בעומר לעשות זאת בביטחה. כרגע התחושה היא שהמערכת עושה את הכל כדי לגרום לכמה שיותר אנשים פשוט לא להגיע".

בהמשך הוא מבהיר כי אין לו עניין לפסוק בשאלות מקצועיות כמו מספר האנשים שיכול להכיל ההר אלא הוא מדבר על ההתנהלות, ומבהיר אילו צעדים יש לדעתו לנקוט:

"1. מתחמים פרטיים- לפעול מהר להקמת מתחמים פרטיים שכבר אותרו ורק מחכים לאישור ולהכשרה מינימלית ולאפשר לחסידויות וקהילות שירצו לקיים בהם אירוע קהילתי.  2. שקיפות- לוותר על הפרוטקציות והקומבינות. לפרסם את הכל באופן שקוף וברור. 3. ניהול סיכונים- לא להגיד לא לכל דבר. להיות פתוחים לפתרונות יצירתיים. לעבוד מתוך הגיון ולא מתוך פחד".

נזכיר כי הבוקר ועדת הכספים בראשות חבר הכנסת אלכס קושניר, אישרה העברת תקציבית עבור הוצאתו לפועל של מתווה התשלום למשפחות נספי אסון מירון, בהתאם להחלטת הממשלה בנידון.