דרמה במשפט נתניהו: הפרקליטות מבקשת לשנות את כתב האישום

הימים הראשונים של החקירה הנגדית של עד המדינה שלמה פילבר נושאים פרי: הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בקשה לתיקון כתב האישום בנוגע לתאריך של פגישת ההנחיה על בסיסה נטען כי פילבר פעל במצוות נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/22 17:34 יד באייר התשפב

דרמה במשפט נתניהו: הפרקליטות מבקשת לשנות את כתב האישום
צילום: פלאש 90

דרמה במשפט נתניהו: בעקבות החקירה הנגדית של עד המדינה שלמה פילבר, שינויים בכתב האישום. התביעה הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי בקשה לתיקון כתב האישום בנוגע לתאריך של פגישת ההנחיה על בסיסה נטען כי פילבר פעל במצוות נתניהו.

התיקון: "במועד לא ידוע"

בסעיף 64 לכתב האישום נכתב: "במועד לא ידוע, זמן קצר מאוד לאחר אישור מינויו של פילבר, ובמסגרת יחסי ה'תן וקח' שהתקיימו בין הנאשמים נתניהו ובני הזוג אלוביץ', זימן הנאשם נתניהו את פילבר לפגישה בלשכתו. בפגישה זאת, מסר הנאשם נתניהו לפילבר שהנאשם אלוביץ' התלונן בפניו על אופן טיפולו של משרד התקשורת בנוגע לעסקיו, והנחה את פילבר לפעול במסגרת תפקידו כמנכ"ל המשרד באופן שייטיב עם הנאשם אלוביץ'".

התביעה מבקשת כעת לתקן את הרישא של הסעיף, כך שייכתב בו כי "במועד לא ידוע, לאחר שהחליט הנאשם נתניהו על מינויו של פילבר, כאמור בסעיף 62, ובמסגרת יחסי ה'תן וקח'...", ויתר חלקיו של סעיף זה יוותרו על כנם. על פי הבקשה, תיקון זה נדרש נוכח בחינה כוללת של המסד הראייתי ביחס למועד בו התקיימה פגישת ההנחיה ובהמשך לעדותו של העד פילבר מיום 11.5.2022, ומבקשת לקבל הבקשה מטעמים של הגעה לחקר האמת.

עוד נכתב בבקשה כי "התיקון המבוקש אינו פוגע ביכולתם של הנאשמים להתגונן מפני כתב האישום". כזכור, ביום הראשון לעדותו התובעת יהודית תירוש מהפרקליטות שאלה אותו לגבי יחסיו עם בנימין נתניהו. פילבר אמר על נתניהו שהוא "מושא הערצתו", והוסיף כי "אם אמרתי שאני אוהב את האיש אז כן גם היום".