השופטים הכריעו: פילבר לא יוכרז כעד עוין אבל ייחקר בחקירה נגדית

דרמה של ממש במשפט נתניהו, יומיים בלבד לתוך עדותו של עד המדינה מומו פילבר, ביקשה התביעה לחקור את פילבר כעד עוין, השופטים התנגדו אבל השאירו פתח לתביעה | פילבר: "אנסה להמשיך להיות צמוד לגרסתי במשטרה. זה קשה לי נפשית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/22 11:31 כו באדר ב'

השופטים הכריעו: פילבר לא יוכרז כעד עוין אבל ייחקר בחקירה נגדית
מומו פילבר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דרמה במשפט נתניהו: עד המדינה מומו פילבר הופתע היום כאשר כבר ביום השלישי לחקירתו ביקשה התביעה להכריז על פילבר כעד עוין ולבצע חקירה נגדית, הבקשה מגיעה בעקבות הבנה ראשונית בתביעה שפלבר לא "מספק את הסחורה" לה ציפו, ובכוונתם להשתמש בדברים שאמר פילבר בחקירת המשטרה הראשונית. פרקליטי נתניהו התנגדו.

בתגובה למהלך התביעה אמר פילבר לבית המשפט: "אני לא רואה את עצמי עד עוין ואני לא מתכוון לסתור את דבריי במשטרה. היה לי אתמול יום קשה מאוד והקפדתי להיות נאמן לדברים. ניסיתי לדייק נקודה. ככל שזה אפשרי אמשוך את תשובתי האחרונה ואנסה להמשיך להיות צמוד לגרסתי במשטרה. זה קשה לי נפשית". השופטים החליטו שלא להכריז על פילבר כעד עוין אבל אפשרו לתביעה לחקור אותו בחקירה נגדית.

ביום הראשון לעדותו התובעת יהודית תירוש מהפרקליטות שאלה אותו לגבי יחסיו עם בנימין נתניהו. פילבר אמר על נתניהו שהוא "מושא הערצתו", והוסיף כי "אם אמרתי שאני אוהב את האיש אז כן גם היום".

העדות נוגעת ברובה לתיק 4000 אך תהיה לה גם השפעות על תיק 1000, כך לפי גורמים שונים. לפי ההערכות העדות תימשך שבועות ארוכים. גם בנימין נתניהו יגיע היום לבית המשפט וישמע את העדות, כפי שנהג גם ביומה הראשון של עדות ניר חפץ.

פילבר מתפעל חשבון טוויטר פעיל במיוחד, ולאחרונה כתב בו: "אל תזלזל ביריב נחוש ומלא שנאה. כל הטרלול שהמדינה עוברת כבר שלוש שנים נולד מאיזה 'תיזה' הזויה שהם הציגו וחלחלה כמו תולעת רעילה לגופי החקירה והאכיפה. רק באיחור גדול כולם מבינים עתה שהתשתית העובדתית שהציגו לציבור היתה שיקרית והמציאות חושפת את קלונם (ניסו גם בנושא הגז אך שם נכשלו)".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן