החשודה בשליחת הקליעים לביתו של בנט תשוחרר למעצר בית; חשוד נוסף נעצר

אילנה ספורטה חניה, החשודה בשליחת קליעים לבית של ראש הממשלה ומשפחתו תשוחרר הלילה למעצר בית עד יום רביעי. במשטרה מתנגדים ויבקשו עיכוב על מנת לערער על ההחלטה | חשוד נוסף בהסתה נגד ראש הממשלה נעצר ונחקר

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/22 17:05 יד באייר התשפב

החשודה בשליחת הקליעים לביתו של בנט תשוחרר למעצר בית; חשוד נוסף נעצר
ספורטה חניה בבית המשפט, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

האיומים על בנט: הוארך עד היום (א') בחצות מעצרה של אילנה ספורטה חניה, החשודה בשליחת מכתבי איומים עם קליע לראש הממשלה בנט ובני משפחתו. לאחר מכן היא תצא למעצר בית עד ל-18 במאי. המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע ל-24 שעות על מנת להגיש ערר על ההחלטה עד מחר בשעה 16:00.

בנוסף, המשטרה מאשרת כי חוקרי תחנת המשטרה בראש העין עיכבו לחקירה תושב אלעד בן 51 בחשד שהתבטא גם הוא כי יש לפגוע בראש הממשלה. מהמשטרה נמסר כי "בתום חקירתו בתחנת המשטרה בעיר ובהתאם לחומר הראיות בתיק יוחלט האם להביאו מחר לבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו".

"השבת כולנו נתפלל ונשתדל לשמור אותה כמה שאפשר בכדי להעביר ממשלת זדון מן הארץ כולם להגיד אמן"

כזכור, לפני כחודש נשלח מכתב איומים ברצח ובתוכו כדור חי של נשק שהופנה כלפי משפחת ראש הממשלה והועבר למשטרת ישראל. נפתחה חקירה שהוטלה על להב 433 בשיתוף שירות הביטחון הכללי, ובעקבות המכתב החליטו גורמי הביטחון במשרד ראש הממשלה לתגבר את האבטחה של יחידת מגן על משפחת רה"מ. יומיים אחרי המקרה אותר מכתב איום נוסף עם קליע, שיועד הפעם לבנו של ראש הממשלה יוני בנט.

לאחר החקירה התגלה כי מי שעומדת מאחורי מכתבים אלו היא אילנה ספורטה חניה, תושבת אשקלון בת 65 ופעילת ליכוד נמרצת שמרבה לכתוב ברשתות החברתיות. "חלמתי בלילה שבנט מת וקמתי מחויכת". לספורטה תמונות רבות עם חברי כנסת מהליכוד ביניהם אמיר אוחנה, גלית דיסטל אטבריאן, אסנת מארק ויריב לוין. עוד כתבה בעמוד הפייסבוק: "השבת כולנו נתפלל ונשתדל לשמור אותה כמה שאפשר בכדי להעביר ממשלת זדון מן הארץ כולם להגיד אמן".

ראש הממשלה לשעבר נתניהו הגיב לפרסומים וכתב: "אני מגנה כל סוג של אלימות - נגד ראש ממשלה או כל אדם אחר. אם יוכח שהחשודה אכן ביצעה את המיוחס לה חברותה בליכוד תופסק".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן