לוחם הימ"מ נעם רז מובא למנוחות: "כששאלו אותו במה הוא עוסק - ענה 'בשמירה'"

נעם רז, הלוחם הוותיק שנפל בקרב יריות בג'נין, מובא למנוחות בחלקה המשטרתית בהר הרצל. מסע ההלוויה יצא מיישובו קידה ועבר בעפרה, שם זכה רז לכבוד אחרון | ישראל גנץ: "זכינו שחי ביננו איש משפחה אציל, איש תורה, גיבור וצנוע"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/05/22 12:16 יד באייר התשפב

לוחם הימ"מ נעם רז מובא למנוחות: "כששאלו אותו במה הוא עוסק - ענה 'בשמירה'"
נעם רז ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

מסע הלוויה של לוחם הימ"מ נעם רז הי"ד שנהרג במהלך קרב יריות בג'נין בבוקרו של יום שישי, יצא הבוקר (א') מהישוב קידה שבבנימין להר הרצל דרך כביש 60. נעם נקבר בחלקה המשטרתית בהר הרצל בירושלים, ולפי בקשת המשפחה ההלוויה סגורה לאנשי תקשורת ולצלמים. השר לביטחון הפנים עמר בר-לב וסגנו חבר הכנסת יואב סגלוביץ הניחו זרים על הקבר. 

סמוך לשעה 09:30 חלף מסע ההלוויה בצומת הישוב עפרה שם חלקו תושבים רבים כבוד אחרון ללוחם הוותיק. בשעות הצהריים מתוכננת שרשרת אנושית למען משפחת רז. תלמידי ישיבת בני עקיבא בעלי יצאו בשעה 13:00 ויובילו יחד עם תושבים נוספים את השרשרת שתתמקם בין אזור התעשייה שילה לישוב קידה. 

מסע ההלוויה עובר בצומת עפרה:

ישראל גנץ ראש מועצת בנימין, ספד בחשבון הפייסבוק שלו ללוחם ז"ל, והדגיש את פועלו של לוחם הימ"מ כמייסד היישוב קידה בבנימין ואת היותו איש תורה ומשפחה: "את נעם לא הכרתי. ביום שישי האחרון כשנודע על נפילתו הגעתי אל ביתו ביישוב קידה, שוחחתי עם הצוות של היישוב ועם חבריו ליחידה, והתחלתי להבין מעט מעוצמת הדמות הזו".

צומת עפרה, הבוקר |

צומת עפרה, הבוקר | צילום: יהושע מנשה

"זכינו שחי ביננו איש משפחה אציל, איש תורה, גיבור וצנוע. איש ארץ ישראל שלצד עבודתו התובענית כלוחם ימ"מ בנה וייסד יישוב כאן בבנימין עם חבריו הראשונים בקידה, נטע כרם זיתים ועסק בטיפוחו. הקים משפחה לתפארת עם אפרת רעייתו האצילית אף היא".

"גיבור ישראל התהלך ביננו", המשיך גנץ. בהמשך סיפר: "חבריו הקרובים ידעו שהוא לוחם ותיק בימ"מ, אך ממנו לא שמעו דבר על כך, ודאי לא על משימות נועזות בהן היה שותף כדבר שבשגרה. לא מזמן נעם נפצע ברגלו במהלך פעילות מבצעית. לחברים ולשואלים אמר שהחליק במהלך פעילות ספורט. כששאלו אותו במה הוא עוסק, ענה "בשמירה".

"נעם היה איש של תורה. בצעירותו למד בישיבה, וגם לאחר מכן תמיד קבע עיתים לתורה. למד 'דף היומי' דרך קבע למרות לוח הזמנים הטרוף כלוחם. ספרא וסייפא כפשוטו. הוא דאג לחינוך ילדיו בדרך ה'".