נעם רז לוחם ימ"מ נהרג בקרב עם מחבלים בג'נין: "חירף נפשו בפעילות מורכבת"

דובר צה''ל התיר לפרסום כי נעם רז, לוחם ימ"מ בן 47, אב לשישה מהיישוב קידה בבנימין, נהרג הבוקר בקרב עם מחבלים בג׳נין, הודעה נמסרה למשפחתו | נשיא המדינה "הציל חיים רבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/22 16:25 יב באייר התשפב

נעם רז לוחם ימ"מ נהרג בקרב עם מחבלים בג'נין: "חירף נפשו בפעילות מורכבת"
נעם רז ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

לוחם הימ"מ נעם רז נהרג מוקדם יותר היום (ו) במהלך חילופי אש עם מחבלים בכפר בורקיו סמוך לג'נין, נעם רז, ממקימי היישוב קידה בבנימין הותיר אחריו אשה 6 ילדים. מוקדם יותר הבוקר (ו) השתתף רז בקרב עם מחבלים חמושים שביצעו ירי לעבר כוחותינו בפעילות מבצעית בכפר בורקין שבנפת ג'נין, במהלכו נפצע רס"ב נעם רז באורח קשה ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם ולאחר מכן נקבע מותו. ההלוויה תתקיים ביום ראשון. 

"לוחמי סיירת גולני וימ"מ ירו לעבר מחבלים חמושים שפתחו באש מסיבית וזרקו מטענים לעברם. זוהו פגיעות במחבלים."

בהודעה משותפת שהוציאו דובר צה"ל ומשמר הגבול  נמסר "בשעות האחרונות פעלו לוחמי הימ"מ, סיירת גולני ושב"כ בכפר בורקין הנמצא בנפת ג'נין שבמרחב החטיבה מרחבית מנשה למעצר מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור.  במהלך הפעילות, לוחמי סיירת גולני וימ"מ ירו לעבר מחבלים חמושים שפתחו באש מסיבית וזרקו מטענים לעברם. זוהו פגיעות במחבלים.

בזמן יציאת הכוחות מהכפר, נפצע לוחם ימ״מ בהיתקלות עם מחבלים חמושים. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי באמצעות מסוק צה"ל.  בנוסף, במסגרת הפעילות הלוחמים פעלו במגוון אמצעים מיוחדים למעצר החשוד אשר התבצר בביתו ולבסוף נכנע ונעצר יחד עם אחיו.

במקביל לפעילות המעצר, כוח של סיירת גולני הגיע לנקודה בה נהרגה העיתונאית שירין אבו עאקלה על מנת לסייע לתחקור המבצעי ולבצע תחקור עומק ופעולות שחזור בשטח. סך הכל נעצרו הלילה והבוקר בכלל גזרת אוגדת יהודה ושומרון חמישה חשודים בין היתר בכפרים כיפל חרת ובורקין וכן נתפס אמצעי לחימה בלתי חוקי בעיר בחברון. החשודים ואמצעי הלחימה הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

נשיא המדינה: "נעם רז שלחם באין ספור מבצעים מיוחדים, הציל חיים רבים"

נשיא המדינה יצחק הרצוג הביע תנחומים וכתב "תנחומיי מעומק הלב למשפחתו האבלה של לוחם הימ״מ רס״ב נעם רז שלחם באין ספור מבצעים מיוחדים והציל חיים רבים. מחזק את חיילי צה״ל, לוחמי כוחות הביטחון והמשטרה במערכה החשובה ומתפלל להצלחתם."

ראש הממשלה: "בשבת זו הלב של כולנו עם אפרת, אישתו של נועם רז ז"ל,"

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לנעם רז "בשבת זו הלב של כולנו עם אפרת, אישתו של נועם רז ז"ל, ועם ששת ילדיו שנותרו יתומים. רס"ב נועם רז ז"ל, בן 47, תושב קידה, התגייס לימ"מ ב-1999 והשתתף בגבורה בעשרות מבצעים לסיכול טרור. נועם נפל במהלך מבצע יזום לפגיעה במחבלים. נועם הצנוע והאמיץ, חירף נפשו בפעילות מורכבת ומסר נפשו למען ביטחון אזרחי ישראל. אני מבקש להשתתף בשם כל עם ישראל בצערה העמוק של המשפחה." 

לפיד: "אני שולח ניחומים רבים לאפרת אישתו, ששת ילדיו, משפחתו וחבריו"

שר החוץ וראש המשלה החליפי הביע אף הוא תנחומים וכתב "בשורה קשה לפני שבת, לוחם הימ"מ, רס״ב נועם רז, נהרג סמוך לג'נין בפעילות מבצעית. לוחם שהקדיש את מיטב שנותיו לביטחון המדינה והצלת חיים. אני שולח ניחומים רבים לאפרת אישתו, ששת ילדיו, משפחתו וחבריו. יהי זכרו ברוך." 

ראש האופוזיציה  בנימין נתניהו הספיד את הלוחם שנהרג "בשם רעייתי ובשמי, אנו שולחים תנחומים מעומק לבנו למשפחתו של לוחם הימ״מ האמיץ, נעם רז ז״ל, אב לשישה, ממקימי הישוב קידה. השם יקום דמו."

"רק לפני מספר שבועות העניק נעם טיפול רפואי מציל חיים לסנ"צ ש' שנפצע קשה מירי בהיתקלות"

מפכ"ל משטרת ישראל, רב ניצב יעקב שבתאי ספד ללוחם "אנו מרכינים ראש לזכרו של נעם רז ז"ל שנפל בחילופי אש עם מחבלים. נעם היה בעל מסור, אבא למופת ומטובי הלוחמים של משטרת ישראל.  נעם שהחל את שירותו כלוחם בימ"מ לפני 23 שנה היה בנוסף גם פרמדיק שהציל לא פעם חיים של לוחמים תחת אש האויב.

שדה הקרב היה מוכר לו וכך גם הסכנות הטמונות בו, אך הוא השתייך לקבוצה קטנה וייחודית של שוטרים ולוחמים ששמו את טובת המדינה וביטחון אזרחיה בראש מעייניהם.  רק לפני מספר שבועות העניק נעם טיפול רפואי מציל חיים לסנ"צ ש' שנפצע קשה מירי בהיתקלות של כוח ימ"מ עם מחבלים ליד ג'נין.

גבורה וערכים היו טבועים בדמותו ובפעילותו המבצעית בימ"מ. הוא הקדיש את חייו למען חבריו ביחידה ולמען המשטרה והמדינה.  בימ"מ הוא יזכר תמיד כלוחם שנרתם לכל משימה, לוחם מלא צניעות וענווה שמשרת מתוך ערכי הציונות ואהבת המדינה. 

אנו מלווים, מחבקים ותומכים את משפחתו של נעם ז"ל בשעתם הקשה ביותר ונמשיך לעשות זאת לעד. הערכים שהובילו את נעם בחייו, יהיו מונצחים במותו ולאורם נחנך את לוחמינו ושוטרינו במשטרת ישראל. יהי זכרו ברוך".

נעם רז ז"ל

נעם רז ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

התגייס ליחידת הימ"מ בשנת 1999 ושימש במשך כ-23 שנים ביחידה כלוחם

מדוברות מג"ב נמסר "רס"ב נעם רז ז"ל, בן 47, תושב היישוב קידה התגייס ליחידת הימ"מ בשנת 1999 ושימש במשך כ-23 שנים ביחידה כלוחם, פארמדיק, פורץ וצלף. הלוחם נעם ז"ל השתתף במאות מבצעים לסיכול טרור, סיכן את עצמו והציל חיים. לוחם אמיץ, מקצועי וצנוע". 

במועצה אזורית בנימין הספידו את לוחם הימ"מ שהיה ממקימי היישוב קידה בתחומי המועצה "נעם ממקימי היישוב קידה ואחד המייסדים המובילים של היישוב מעלייתו לקרקע ועד היום. נעם היה מעמודי התווך של היישוב. איש משפחה צנוע המחובר בכל נימי נפשו לאדמת ארץ ישראל. נטע מטע זיתים באזור והיה איש אהוב על כל סביבתו. הוא היה לוחם פעיל בימ"מ מזה 23 שנה. היישוב קידה ותושבי בנימין כולם משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה בשעה קשה זו. צוות היישוב, ראש המועצה ישראל גנץ וצוותים מקצועיים של המועצה יחד עם יחידת הימ"מ מלווים את המשפחה והיישוב." 

חירף נפשו בפעילות מורכבת ורגישה שבמהלכה פתחו מחבלים שפלים באש כבדה לעבר לוחמינו

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן ספד אף הוא לנעם רז ואמר "מדובר בלוחם ותיק ומנוסה מטובי בנינו, צנוע שבמהלך שירותו ביחידת הימ"מ השתתף באין ספור מבצעים ופעילויות מורכבות ורגישות שמטרתם סיכול הטרור. הלוחם הגיבור שנפל, חירף נפשו בפעילות מורכבת ורגישה שבמהלכה פתחו מחבלים שפלים באש כבדה לעבר לוחמינו. יחידת הימ"מ, לוחמיה וכוחות צה"ל הם חומת המגן של אזרחי מדינת ישראל במלחמה העיקשת נגד הטרור. אנחנו מחבקים ומשתתפים בצערה של משפחתו של הלוחם הגיבור שמסר נפשו למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל."