ברקע פרסום פרטיו של סא"ל מחמוד ח'יר א-דין: ליברמן נגד חוק הלאום הקיים

שר האוצר קורא לתקן את חוק הלאום אשר לטענתו בגרסתו הנוכחית סותר את דברי השבח לסא"ל מחמוד ח'יר א-דין: "זו ההזדמנות לתקן את חוק הלאום ולקבע את מגילת העצמאות כחוק יסוד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/05/22 10:08 יד באייר התשפב

ברקע פרסום פרטיו של סא"ל מחמוד ח'יר א-דין: ליברמן נגד חוק הלאום הקיים
ליברמן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הבוקר (א')הותרו לפרסום חשיפת שמו ותמונתו של סא"ל מ', הקצין שנפל במהלך פעילות מבצעית מיוחדת ברצועת עזה בנובמבר 2018. מדובר בסא"ל מחמוד ח'יר אל-דין ז"ל, ששירת כקצין במערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין. שר האוצר אביגדור ליברמן ויו"ר ישראל ביתנו קרא הבוקר לתקן את חוק הלאום הקיים. 

"ישנה סתירה מובהקת בין חוק הלאום בגרסתו הנוכחית לכל דברי השבח לגיבור ישראל, סא״ל מחמוד ח׳יר א-דין ז״ל ולעוד רבים וטובים שנפלו למען המדינה", כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף: "זו ההזדמנות לתקן את חוק הלאום ולקבע את מגילת העצמאות כחוק יסוד. אני קורא גם לאופוזיציה וגם לקואליציה לחשב מסלול מחדש ובמקום להסתפק במילים כמו ״אחים לנשק״ לחברה הדרוזית, לעשות את הנדרש".

הרמטכ״ל, רא"ל אביב כוכבי, העניק לסא"ל מ' לאחר נופלו, ציון לשבח על פעילותו במבצע זה, לאחר שהפגין אחריות, מנהיגות, קור רוח, ואומץ לב עילאי תחת אש על מנת להגן על חבריו, מתוך יוזמה וחתירה למגע. "מדובר בגיבור ישראל ובבן אדם מיוחד", מספר ראש אמ״ן, אלוף אהרון חליווה, "לא רק מהבחינה המבצעית של כישורים יוצאי דופן, אלא גם מהצד הערכי - הוא היה איש חינוך אמיתי".

תחקיר האירוע הקשה בחאן-יונס שפורסם בזמנו, חשף כי סא"ל ח'יר א-דין, יחד עם קצין נוסף, רס"ן ד', שהו מחוץ לרכב המסוערב לאחר שכוח חמאס שחשד בהם ערך להם תחקיר. סא"ל א' שהיה מפקד הכוח והיה ברכב הבין שהם עלולים להתגלות ושהכיסוי שלהם נחשף. באותו רגע קיבל סא"ל את ההחלטה הלא פשוטה לפתוח באש לעבר מחבלי ארגון הטרור. סא"ל חיר א-דין נפגע מאש חברו ונהרג.