מעבר ארז יפתח ברצועה וסינוואר מתרברב: "אני לא מתחבא"

בתום הערכת מצב ביטחונית, הוחלט על פתיחת מעבר ארז ליציאת פועלים ובעלי היתרים מרצועת עזה. שר המשפטים מתנגד: "את סינואר וחמאס, שעוסקים בהסתה ובטרור ללא הפסקה, יש להוציא מאזור הנוחות שלהם"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 14/05/22 21:03 יג באייר התשפב

מעבר ארז יפתח ברצועה וסינוואר מתרברב: "אני לא מתחבא"
סינוואר נואם בעזה, צילום: Attia Muhammed/Flash90

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, הודיע הערב (שבת), כי בתום הערכת מצב ביטחונית, הוחלט על פתיחת מעבר ארז ליציאת פועלים ובעלי היתרים מרצועת עזה החל מיום ראשון הקרוב, ה-15 במאי 2022. זאת לראשונה מאז נסגר בתאריך ה-3 במאי 2022, "המשך המדיניות האזרחית תתאפשר בהתאם להערכת המצב ולשימור היציבות הביטחונית".

שר המשפטים גדעון סער מתקווה חדשה ביקר את ההחלטה ואמר, "‏חידוש הכנסת פועלים מעזה לעבודה בישראל בעת הזאת - אינו צודק ואינו נכון. את סינואר וחמאס, שעוסקים בהסתה ובטרור ללא הפסקה, יש להוציא מאזור הנוחות שלהם". 

בתוך כך, מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, הגיע למשרדי רשת אל-גז'ירה ברצועה כדי למסור את תנחומיו על מות הכתבת שירין אבו עאקלה שנהרגה בשבוע האחרון במהלך פעילות צה"ל בג'נין נגד מבוקשים החשודים בטרור. "אני לא בא לפה כמתחבא. שירין הייתה חשופה לחיסול יותר מפעם אחת", אמר סינוואר, "כאשר פגעו בה, ואחר כך הניסיונות למנוע את מסע הקבורה ותקיפת ארונה, על פשעים אלה אין התיישנות".