עידית סילמן: "שיתוף פעולה עם המשותפת הוא סכנה קיומית"

הבוקר הגיעה סילמן לכנס "משפט ומשילות" והתייחסה לפסיקת הבג"ץ בנושא החמץ, שבגללה היא פרשה מהקואליציה: "המיעוט של הפורום החילוני פונה לבג"ץ ובג"ץ שש להשתמש בסמכות שניתנת לו"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 12/05/22 13:31 יא באייר התשפב

עידית סילמן: "שיתוף פעולה עם המשותפת הוא סכנה קיומית"
עידית סילמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת ויו"ר הקואליציה עידית סילמן השתתפה הבוקר (ה') בכנס "משפט ומשילות - מערכת המשפט על פרשת דרכים". במהלך הכנס התייחסה סילמן לבג"ץ החמץ שבעקבותיו החליטה לפרוש מהקואליציה: "הדוגמה של החמץ היא רק דוגמה, הרי בבג"ץ החמץ שנוסח על ידי 'הפורום החילוני' ו'עדאלה', שרוצים למחוק את זהותה היהודית של מדינת ישראל, בסופו של דבר מי שהצטרף לבג"ץ הזה חברי הכנסת מוסי רז, מיכל רוזין ותמר זנדברג".

"שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת היא סכנה קיומית"

סילמן המשיכה ואמרה כי "כשניצן הורוביץ הגיע עכשיו עם הפסיקה הזאת של בג"ץ, הוא לא הגיע כפסיקה שבג"ץ פסק והוא מביא. זו אג'נדה של מרצ שהתחילה הרבה קודם. זאת האג'נדה שלהם, שלא צריך כאן באמת מדינה יהודית. בואו נעשה כאן אוטונומיה, חיה ותן לחיות, אז בשביל מה אנחנו צריכים מדינה יהודית? למה אנחנו כאן בעצם?".

סילמן הסבירה מדוע לדעתה הם בכלל הגישו בג"ץ, "כי כל פעם המיעוט של הפורום החילוני לא מצליח להביא את האג'נדה שלו הלכה למעשה כי הם מיעוט. אז הוא פונה לבג"ץ והמיעוט הזה, שלא מצליח בדרך הדמוקרטית דרך הכנסת, פונה לבג"ץ ובג"ץ שש להשתמש בסמכות שניתנת לו".

סילמן התבקשה להתייחס לפוסט שהעלה הבוקר חבר מפלגתה, מתן כהנא שהצליח לעורר סערה, בו הוא אומר שהשיתוף פעולה עם מנסור עבאס הוא לכתחילה: "יש רשימה אחת שאיבדה את דרכה, שינתה את שפתה ויש רשימה שניה שלא עוברת אחוז החסימה המחנה הלאומי לא נמצא שם, מי ילחץ על הבלמים? שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת היא סכנה קיומית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן