שר הבריאות סוגר את המפעל של שטראוס עד "שנוודא שאין סכנה לציבור"

אחרי ריקול הענק בשטראוס, ניצן הורוביץ אומר כי מפעל השוקולד לא יחזור לפעילות לפני שהמשרד יוודא שאין סכנה לציבור. "זו דוגמא טובה למה צריך רגולציה ומדוע המדינה צריכה לפקח, במיוחד מול תאגידים חזקים. כי אם לא נשמור - יהיה ג'ונגל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/22 11:15 כה בניסן התשפב

שר הבריאות סוגר את המפעל של שטראוס עד "שנוודא שאין סכנה לציבור"
ניצן הורוביץ, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ריקול הענק של שטראוס: שר הבריאות ניצן הורוביץ מגיב לסערה. "מפעל השוקולד של עלית-שטראוס לא יחזור לפעילות לפני שנגיע למסקנה חד-משמעית שהוא יכול לייצר מוצרים בריאים, נקיים, ללא כל סכנה לציבור", אמר השר.

"במקביל, האירוע יתוחקר עד תום. מנכ״ל המשרד פרופ׳ נחמן אש, כבר פתח בחקירה מקיפה. זו דוגמא טובה למה צריך רגולציה ומדוע המדינה צריכה לפקח, במיוחד מול תאגידים חזקים. כי אם לא נשמור - יהיה ג׳ונגל", הוא הוסיף. "לכן גם בתחום המזון, משרד הבריאות עומד על המשמר ואנחנו מוודאים יום יום שכל מה שתושבי ישראל אוכלים ושותים בטוח, ועומד בסטנדרט הבריאותי הכי גבוה שיש".

לגביי מפעלי שטראוס אמר הורוביץ כי "במפעל המדובר תיערך בדיקה יסודית ואנחנו נבצע ביקורות קפדנית. לא יהיו פשרות בעניין הזה. אוודא שהפיקוח ההדוק נמשך ונפעל בכל האמצעים הדרושים כדי לשמור על הבריאות, כך שמי שלא יעמוד בסטנדרט הבריאותי שלנו, לא ישווק מוצרים בישראל".

"מתכוונים לטפל בכל תלונה לגופה"

אייל דרור, מנכ"ל שטראוס ישראל, התראיין היום (ג') והתנצל בפניי הצרכנים. "מבין את הכעס והאכזבה בקרב הצרכנים, כל מי שרכש מוצרים שלנו יכול להתקשר ולקבל פיצוי", אמר דרור בראיון לגל"צ. "לא נחזור לייצר שוקולד עד שנהיה בטוחים ב-100% שהבנו את מקור הבעיה וטיפלנו בה. אנחנו מתכוונים לטפל בכל תלונה לגופה ולהתייחס לכך ברצינות. אין ספק שזה אירוע מכונן ונצטרך ללמוד ממנו הרבה".

כזכור, אמש נמסר על ריקול בשוקולדים, במעדנים, ובהמשך היום נוספו גם גלידות. משטראוס נמסר אמש (ב') עם הודעות הריקול: "החברה מבקשת מהציבור שלא לצרוך את המוצרים הללו כלל. שטראוס מציינת כי עם גילוי הבעיה, נחסם השוקולד לשימוש, הופסק לאלתר ייצור מוצרי השוקולד השונים במפעל וכן נחסמו להפצה מוצרים שיוצרו בסמיכות אליה".