מתן כהנא: מנסור עבאס אמיץ וטוב ליהודים - צריך לברך עליו

השר לשירותי דת פירסם פוסט נוקב בפייסבוק בו הוא החמיא לראש מפלגת רע"מ והתייחס למתיחות בקואליציה סביב סערת מועצת השורא: "לא מאושר מזה שהקואליציה שלנו תלויה בקולות שלהם, אבל פוליטיקה זאת לא תכנית כבקשתך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/22 09:34 יא באייר התשפב

מתן כהנא: מנסור עבאס אמיץ וטוב ליהודים - צריך לברך עליו
עבאס מול בן גביר. כהנא מברך על יו"ר רע"מ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ברקע המתיחות הגוברת בקואליציה וחזרתה של מפלגת רע"מ בצעדי הממשלה, התייחס השר לשירותי דת מתן כהנא למצב ולביקורת מבית על ההישענות בקולות הערבים והלגיטימציה למפלגה של התנועה האיסלאמית שמתייעצת עם מועצת השורא בכל צעד.

"בתוך כל הכאוס הזה, קם לאחרונה מנהיג ערבי-מוסלמי-ישראלי, שכנראה הבין פתאום את אותם הדברים. הוא הבין שלא יהיה שלום, בטח לא עכשיו, והוא הבין שאף אחד לא הולך לשום מקום", כתב כהנא בפוסט בפייסבוק והחמיא ליו"ר רע"מ מנסור עבאס.

"הוא אומר לציבור שלו, לערבים אזרחי ישראל, שאולי כדאי רגע לנסות משהו אחר. והוא אומר להם שלהיות אזרחים של מדינה מערבית ודמוקרטית זו אולי דווקא הזדמנות מצוינת. הזדמנות שאין לאף אחד אחר מהאחים שלהם בעולם הערבי מוסלמי. ואולי, כשהדברים יראו קצת אחרת, יהיו להם בתי ספר יותר טובים, ותשתיות יותר טובות, ואולי גם הפשיעה תרד והסיכוי להיפגע מכדור תועה שנורה במלחמת משפחות פשע יהיה הרבה יותר נמוך. המנהיג הזה החליט להיות חלק מהקואליציה ולנסות לעשות את הדברים אחרת". 

השר כהנא, בבעיה

השר כהנא, עוקץ את הליכוד וסמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לשירותי דת המשיך והדגיש כי, "אם נסתכל רק מנקודת המבט של היהודים, זה משהו טוב. זה משהו שאנחנו רוצים. זה משהו שאנחנו צריכים לברך עליו כי גם אנחנו יודעים ששינויים באים מבפנים".

"האם זה בטוח יצליח? ממש לא, כולנו רואים כמה זה קשה. כולנו רואים איך משני הצדדים יש כאלה שמנסים לעשות הכול כדי לקלקל", אמר כהנא והוסיף עקיצה לחברי הליכוד: "גם כאלה שרק לפני שנה אמרו בדיוק את אותם הדברים ויעשו את אותם הדברים ברגע שיצטרכו".

"אז גם אני ממש לא מאושר מזה שהקואליציה שלנו תלויה בקולות של מפלגת רע"מ", חשף חברו הקרוב של ראש הממשלה בנט, "אבל מה לעשות, פוליטיקה זו לא תכנית כבקשתך. ויש כאלה שצועקים על זה מאוד חזק, אבל זה כנראה לא מספיק חשוב להם מכדי להיכנס לקואליציה ולשנות את המצב, למרות שחלק מהרבנים שלהם חשבו שזו דווקא אפשרות רלוונטית", הוסיף כהנא בהתייחסות לסמוטריץ' ולרבניו שתמכו בהישענות על רע"מ. 

"יש כאן קול אמיץ וחדש. יש כאן הזדמנות. הזדמנות שאסור לנו להחמיץ בלי לפחות לנסות", אמר כהנא וסיכם: "נמשיך להלחם בטרור בכל הכוח וניתן הזדמנות לקול החדש הזה להשפיע".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן