נחמן שי על מות העיתונאית: "האמינות של ישראל לא גבוהה"

בראיון הבוקר אמר שר התפוצות כי הוא הציע שיעשו בדיקה פתולוגית חיצונית לעיתונאית שנהרגה ג'נין כיון ש: "עם כל הכבוד לנו, האמינות של ישראל לא הכי גבוהה באירועים כאלה וזה מתבסס על העבר"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 12/05/22 10:39 יא באייר התשפב

נחמן שי על מות העיתונאית: "האמינות של ישראל לא גבוהה"
נחמן שי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היום (ה') הצליח שר התפוצות נחמן שי לעורר מהומה בראיון על רצח העיתונאית שירין אבו עקל'ה בג'נין כאשר נשאל על דברי דובר מחלקת המדינה האמריקאית שאמר שלישראל יש יכולת לערוך חקירה: "ציפיתי לזה. זה אירוע שנוגע לתקשורת ולאזרחים אמריקאים. הם דורשים לדעת מהי האמת והם ילחצו עלינו, הם לא יניחו לנו עד שהפרשה תסתיים. זה ברור".

שי המשיך ואמר כי, "עם כל הכבוד לנו, האמינות של ישראל היא לא הכי גבוהה באירועים כאלה ואנחנו יודעים את זה. האמריקאים לא יהיו מוכנים לקבל תוצאות מגורמים תלויים".

אמירה זו מגיעה אחרי שרק לפני שבוע וחצי עורר שי סערה כאשר אמר בראיון לגלי צה"ל על חודש הרמאדן כי התנהלות הממשלה הייתה נכונה והוכיחה את עצמה בשטח: "יצאנו יחסית בשלום מחודש רמדאן. מצר על הפיגוע בסוף השבוע ועל אחרים, אבל אנחנו יכולים לרשום לעצמנו שההתנהגות הזהירה והמאופקת הצליחה להשיג תוצאות טובות". את המילים האלה אמר אחרי גל טרור רצחני וימים ספורים אחרי הפיגוע באריאל בו נרצח דולב ויאצ׳סלב.