במחאה על מות העיתונאית: בוטלה מסיבת העיתונאים של רע"מ ומועצת השורא

מותה של עיתונאית אל-ג'זירה הלילה בג'נין, הוביל את מפלגת רע"מ לדחות את מסיבת העיתונאים, בה אמורה היתה מועצת השורא להכריז כיצד תנהג רע"מ בהמשך חברותה בקואליציה | חבר הכנסת לשעבר מסעוד גנאים על חיילי צה"ל: "רוצחים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/05/22 09:21 י באייר התשפב

במחאה על מות העיתונאית: בוטלה מסיבת העיתונאים של רע"מ ומועצת השורא
שירין אבו עאקלה, צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של שירין אבו עאקלה, לפי סעיף 27א

סערת מות העיתונאית. מועצת השורא של התנועה האסלאמית התכנסה אתמול משעות הצהריים בכדי לדון באפשרויות הפוליטית העומדות בפני סיעת רע"מ. הקואליציה המתינה בדריכות לשמוע כיצד תנהג רע"מ, אך לאחר שבע שעות של דיונים התפזרה המועצה ללא כל החלטות.

הבוקר (ד') אמורה היתה מועצת השורא להתכנס בשנית ולהודיע את החלטותיה, אולם מות עיתונאית אל-ג'זירה בג'נין, שירין אבו עאקלה, טרף את הקלפים, מסיבת העיתונאים בוטלה ובהמשך היום תמסור המועצה את החלטה בהודעה בלבד. במפלגת רע"מ גינו את מות העיתונאית ה"שהידית" וקראו להקמת ועידת חקירה בינלאומית לבדיקת נסיבות מותה. 

עטיה אל עסאם, חבר מועצת השורא הסביר בראיון שנערך הבוקר ברדיו "קול ברמה" כי השותפות שלהם בממשלה לא הצליחה. "נקיים הצבעה ונחליט איך ממשיכים, אם בכלל. זאת הצבעה חשאית. למותה של העיתונאית באל-גז׳ירה תהיה השפעה אבל צריך לחשוב מהשכל ולא מהרגש". 

חבר הכנסת לשעבר מטעם מפלגת רע"מ, כינה הבוקר בחשבון הפייסבוק שלו את חיילי צה"ל "רוצחים", וכתב "העיתונאית אבו עאקלה נפגעה לאחר שנורתה על ידי כוח צבא ישראלי במחנה ג'נין". 

מתוך הפייסבוק

מתוך הפייסבוק צילום: צילום מסך פייסבוק

רשימת הדרישות של רע"מ

החלטות לא היו בישיבת מועצת השורא, אבל על פי הפרסום ב"ידיעות אחרונות" המועצה הציבה מספר דרישות שנגעו בסוגיות בהן נגעו כבר בעבר. עבאס אמר בתום הכינוס: "יש התקדמות חיובית מול הגורמים בקואליציה, אבל עדיין לא הגענו לסיכום סופי. מחר נצביע על ההחלטות ונפרסם".

1.אל-אקצא - שמירה על הסטטוס-קוו במסגד אל-אקצא ומניעת הקמת תפילות וקבוצות לימוד ליהודים בחצרות המסגד.
2. תכנית החומש - חתימה של כל ראשי הקואליציה על מסמך ליישום תכנית החומש הכלכלית והעברת תקציב לטובת התכנית בתוך שנה.
3. הנגב - הוצאה לפועל של החלטות ממשלה בנגב ואף הכרה בכפרים הבלתי מוכרים תוך חצי שנה.
4. איילת שקד - ראש הממשלה יתחייב בכתב לפעול למתן את עמדתה של שרת הפנים איילת שקד כלפי סוגיות מרכזיות בחברה הערבית, בדגש על תכנון ובנייה.
5. הנשק הבלתי חוקי - הרחבת איסוף הנשק הלא חוקי בחברה הערבית וטיפול באלימות ובפשיעה בקרב המגזר.

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר וזאת בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים, אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, כתבו לנו office@kipa.co.il

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן