רשת אל-ג'זירה מאשימה: "עמיתתנו נהרגה על ידי הצבא הישראלי"

כוחות הביטחון פעלו גם הלילה בג'נין. במהלך הפעילות מחבלים ירו לעבר כוח צה"ל והשליכו מטענים, הכוח השיב בירי. בתקשורת הערבית טוענים כי עיתונאית "אל-ג'זירה" נהרגה מירי הצבא הישראלי. מצה"ל נמסר: "נבדקת האפשרות כי נפגעה מירי פלשתינים. האירוע בבירור"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/05/22 08:08 י באייר התשפב

רשת אל-ג'זירה מאשימה: "עמיתתנו נהרגה על ידי הצבא הישראלי"
פעילות צה"ל השבוע, צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו בשעות הלילה (בין שלישי לרביעי) במחנה הפליטים ג'נין, בסמוך לכפר בורקין ובמספר מוקדים נוספים ברחבי יהודה ושומרון על מנת לעצור חשודים בפעילות טרור. במסגרת הפעילות במחנה הפליטים, מחבלים ביצעו ירי מסיבי לעבר הכוח והשליכו מטענים, הכוח השיב בירי. זוהו פגיעות ואין נפגעים לכוחותינו. 

מדיווחים ערביים עולה עיתונאית "אל-ג'זירה" נהרגה במהלך הלילה כאשר לא ברור מירי כוחות צה"ל או מירי המחבלים. מצה"ל נמסר הבוקר: "נבדקת האפשרות כי נפגעו עיתונאים, ייתכן מירי חמושים פלשתינים. האירוע בבירור".

על פי הדיווחים מדובר בעיתונאית הוותיקה שירין אבו-עאקלה בת ה-51 שסיקרה במשך שני עשורים את יהודה ושומרון ומזרח ירושלים. היא נפגעה בראשה ומותה נקבע בבית החולים. לטענת הערבים, עיתונא ינוסף נפצע מירי בגבו. רשת אלג'זירה האשימה הבוקר: "עמיתתנו נהרגה על ידי הצבא הישראלי בזמן שסיקרה את ההסתערות על מחנה הפליטים ג'נין".

https://twitter.com/ajmurgent/status/1524245469874040832?s=20&t=MOsZS9Z8ZLpNrS5lw__asA

ההודעה על מות העיתונאית:

בן גביר: "העיתונאים של אל ג'זירה הפכו חלק מכוחות האויב"

חבר הכנסת איתמר בן גביר אמר בתגובה למותה של הכתבת: "כשמחבלים יורים על חיילנו בג'נין, הם צריכים להשיב אש במלוא העוצמה גם אם יש בסביבה 'עיתונאים' של אל ג'זירה שלא פעם עומדים בכוונת מכוון באמצע הקרב ומפריעים לחיילים. חופש העיתונות יקר לכולנו, אבל העיתונאים של אל ג'זירה הפכו חלק מכוחות האויב שלא עושים עבודה עיתונאית, אלא משמשים שכפ"צ למחבלים ולא אתפלא אם נפגעה מאש כוחותיה. נותן גיבוי מלא לחיילי צה"ל הגיבורים".

גם חבר הכנסת מוסי רז, הגיב. "העיתונאית שירין אבו עאקלה נורתה הבוקר למוות בעת עבודתה במחנה הפליטים ג'נין. כך נראה הכיבוש", כתב רז בחשבון הטוויטר שלו.