כנס הקיץ נפתח בסערה | קארה: נעשה כל מה שאפשר עבור יציבות

הצבעת אי האמון שהגישה הליכוד נפלה עקב התנגדות הרשימה המשותפת, ולמרות זאת, חברת הכנסת תומא-סולימאן מבהירה: "אנחנו חושבים שהממשלה הזו לא צריכה להמשיך להתקיים" | חבר ימינה מודה: "אי אפשר לומר שהמצב פשוט"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 10/05/22 08:06 ט באייר התשפב

כנס הקיץ נפתח בסערה | קארה: נעשה כל מה שאפשר עבור יציבות
בנט, האם יצליח לייצב את הקואליציה?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אירוע פתיחת כנס הקיץ של הכנסת אתמול (ב') היה אירוע דרמטי במיוחד, ולא רק בגלל ההרכב המעניין של ממשלת ישראל ה-36. כזכור, טלטלה פוליטית התרחשה לאחרונה עם הודעה של חברת ימינה עידית סילמן על פרישה מהקואליציה שהיא עומדת בראשה. 

למרות המתח, הצבעת אי האמון שהגישה הליכוד נגד הממשלה נפלה עקב התנגדות של חברי הרשימה המשותפת, עודה וטיבי. ממפלגתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, ימינה, נעדרו שניים מהחברים בה, עמיחי שיקלי שהוכרז כפורש ועידית סילמן שפרשה מהקואליציה. 

עוד חבר מעניין במפלגה הקטנה הוא דווקא אביר קארה, אשר בתחילה נקשר שמו כמי שיתכן שיצטרף לסילמן, אולם הבוקר (ג') הוא דווקא נשמע אופטימי. בראיון שהעניק לגלי צה"ל הבהיר, "נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לייצב את הספינה ולעשות כמה שיותר כלפי הציבור שבחר בנו. אי אפשר להגיד שהמצב פשוט". באשר לפרישה של יו"ר הקואליציה אמר, "מקווה שסילמן הצביעה למען מענקי האומיקרון - מאמין שהיא תמשיך להצביע בעד חוקים שטובים לאזרחי ישראל". 

למרות התמיכה בממשלה אתמול, חברת הכנסת עאידה תומא סולימאן מבהירה כי המטרה עדיין נותרה הפלת הממשלה", כך אמרה בראיון לרדיו 103FM, "אנחנו חושבים שהממשלה הזו לא צריכה להמשיך להתקיים. אתמול לא היה אפשר להפיל אותה, צריך 61 ולא היה. כשיהיה רוב נרצה שהממשלה תסיים את כהונתה". עוד הוסיפה: "אפשר לראות את זה נגד הממשלה שהציעה הליכוד באי אמון הזה. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שבן גביר, סמוטריץ' או כל האנשים המאוד קיצוניים האלה יהיו שרים".

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן