שלושה נרצחים בפיגוע באלעד | מצוד אחר המחבלים

שלושה נרצחים ושלושה פצועים בפיגוע טרור באלעד: שתי זירות בעיר, כאשר באחת אדם חמוש בגרזן תקף עוברי אורח ובשנייה היה אירוע ירי | המצוד אחר המחבל נמשך, כוחות משטרה רבים באזור | שר הביטחון: הסגר על עזה יוארך

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/22 20:51 ד באייר התשפב

שלושה נרצחים בפיגוע באלעד | מצוד אחר המחבלים
זירת הפיגוע, צילום: Jamal Awad/Flash90

פיגוע מחריד הערב (ה') מוצאי יום העצמאות בעיר אלעד הסמוכה לראש העין, כאשר מחבלים חמושים בגרזנים פתחו במתקפה רצחנית וטבחו בשלושה עוברי אורח ופצעו מספר דומה של אזרחים באמפי פארק בעיר. 

בפיגוע נרצחו שלושה אזרחים 3 אזרחים נפצעו, בהם גבר כבן 60 וגבר כבן 35 שנפגעו באורח קשה טופלו במקום ופונו לבתי החולים שיבא בתל השומר ובלינסון כשהם מורדמים ומונשמים. גבר כבן 40 שנפצע באורח בינוני פונה לבי"ח בלינסון וגבר בן 23 שנפגע באורח קל במהלך מאבק עם המחבלים פונה לבי"ח במצב יציב".

ד"ר ערן רוטמן סגן מנהל מרכז רפואי רבין ומנהל קמפוס בילינסון, עדכוו כי "שני הפצועים נמצאים  במצב קשה מאוד, עם חבלות ראש, כאשר פצוע אחד מנותח בבילנסון בסכנת חיים, והפצוע השני נמצא בטיפול נמרץ כללי למשך ייצוב מצבו, ולא נזקק לניתוח מציל חיים. שכן חלה התייצבות במצבו, אך הדגיש שנמצא עדיין בסכנת חיים.  

במשטרת ישראל מעריכים כי מדובר בשני מחבלים וכעת נערך מצוד אחריהם בסביבת העיר אלעד. מהחשש כי המחבלים מסתתרים בעיר ועלולים לפגוע שוב באזרחים, התבקשו התושבים על ידי ראש העיר והמשטרה להישאר בבתים. למקום הוקפצו כוחות משטרה מכלל תחנות מחוז מרכז .המפכ"ל הגיע לזירה.

בשעה 20:36 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א על הפיגוע, חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו את שלושת הפצועים במצב קשה לבתי החולים בילינסון ושיבא וקבעו את מותם של שלושה נרצחים.  פראמדיק מד"א שהוזעק לזירת הפיגוע אלון ריזקאן סיפר כי "כשהגענו למקום הבחנו שמדובר בזירה מורכבת. סמוך לכיכר באבן גבירול שכב גבר כבן 40 ליד רכב שהוא עם פציעות קשות בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו"

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע צילום: Jamal Awad/Flash90

ריזקאן הוסיף ותיאר את המשך הטיפול "ירדתי במדרגות לפארק הסמוך, ביצענו פעולות החייאה בגבר כבן 40 שהיה מחוסר הכרה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו. במרחק של עשרות מטרים שכב פצוע נוסף מחוסר הכרה, גם הוא בשנות ה-40 עם פציעות קשות, ולאחר פעולות החייאה נקבע מותו. כאמור, 3 פצועים, נפגעו באורח קשה וטופלו במקום, פונו לבתי החולים שיבא בתל השומר ובלינסון כשהם מורדמים ומונשמים. גבר כבן 40 וגבר בן 23 פונו לבי"ח במצב יציב".

שר הביטחון בני גנץ קיים הערב הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, ראש אמ"ן וראש אמ"ץ. בסיום הערכת המצב הנחה שר הביטחון: להאריך את הסגר בעזה וביהודה ושומרון בשלב זה עד יום ראשון – בסוף השבוע תתקיים הערכת מצב נוספת בנושא.
ולתגבר את המשטרה בסיוע בסריקות, ולהפעיל את כל הכוחות הנדרשים לסגירת מרחב התפר והמעברים בכדי למנוע בריחה אפשרית של המפגעים לאיו"ש.

הפיגוע מתווסף לשורה של פיגועים שאירעו בתקופה האחרונה כאשר האחרון שבהם אירע בליל שבת האחרונה,  בו נרצח המאבטח דולב ויאצ׳סלב (ולדי) בכניסה לאריאל, כאשר הגן בגופו על בת זוגו. לאחר מצוד ממושך של כוחות הביטחון נלכדו המחבלים בכפר הפלשתיני קראוות בני-חסן.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן