החיפושים נמשכים הערכה: המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד עדיין בשטח ישראל

נמשך המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע המחריד באלעד: ההערכה במערכת הביטחון היא כי השניים עדיין בשטח ישראל והחיפושים מתמקדים באתרי בנייה, ביער רנתיס ומסביב לאלעד | בנט: "מטרתם לשבור את רוחנו, הם ייכשלו. אנחנו נשים ידינו על המחבלים ועל סביבתם התומכת, והם ישלמו את המחיר"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 06/05/22 11:03 ה באייר התשפב

הערכה: המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד עדיין בשטח ישראל
שוטרים מבצעים סריקות ביער סמוך לאלעד. הבוקר, צילום: אבשלום ששוני/פלאש90

הפיגוע המחריד באלעד: אמש (ה'), מוצאי יום העצמאות בעיר אלעד הסמוכה לראש העין, התרחש פיגוע רצחני כאשר מחבלים חמושים בגרזנים פתחו במתקפה, טבחו בשלושה יהודים ונמלטו מהזירה. החיפושים אחריהם עדיין נמשכים ומתמקדים באתרי בנייה, ביער רנתיס ומסביב לאלעד.

המשטרה מעריכה כי הם לא הצליחו להימלט ולעבור לרשות הפלשתינית, והיא פועלת בשיתוף עם השב"כ ויחידות מיוחדות נוספות על מנת לעצור את שני המחבלים, תושבי איזור ג'נין. על פי המשטרה, שני החשודים המרכזיים בביצוע הפיגוע אשר נמלטו מהזירה הם אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן 19, וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן 20. השניים תושבי הכפר רומאנה שבמחוז ג'נין.

מהמשטרה נמסר כי יש לדווח למוקד 100 של המשטרה על כל חשד/מידע הנוגע למקום הימצאם.

בנט: "מוסר את תנחומיי מעומק ליבי למשפחות הנרצחים"

ראש הממשלה בנט אמר אמש (ה') כי "אויבינו יצאו למסע רצח כנגד יהודים באשר הם. מטרתם לשבור את רוחנו, הם ייכשלו. אנחנו נשים ידינו על המחבלים ועל סביבתם התומכת, והם ישלמו את המחיר. אני מוסר את תנחומיי מעומק ליבי למשפחות הנרצחים".

הפיגוע מתווסף לשורה של פיגועים שאירעו בתקופה האחרונה כאשר האחרון שבהם אירע בליל שבת האחרונה, בו נרצח המאבטח דולב ויאצ׳סלב (ולדי) בכניסה לאריאל, כאשר הגן בגופו על בת זוגו. לאחר מצוד ממושך של כוחות הביטחון נלכדו המחבלים בכפר הפלשתיני קראוות בני-חסן.