יו"ר ארגון יד לבנים תוקף: "אני מתבייש שאנשים כאלה שייכים למשפחת השכול"

בטקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה שנערך היום בהר הרצל, מספר משפחות שכולות קראו קריאות גנאי לעברו של ראש הממשלה. יו"ר יד לבנים אלי בן שם, מתבייש בהן, ותוקף: "אנשים קיצוניים שאין עם מי לדבר בכלל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/05/22 17:45 ג באייר התשפב

יו"ר ארגון יד לבנים תוקף: "אני מתבייש שאנשים כאלה שייכים למשפחת השכול"
בנט לקראת נאומו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

טקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה נערך בשעות הצהריים (ג') בהר הרצל. בזמן נאומו של ראש הממשלה נפתלי בנט נקראו לעברו קריאות מצד כמה מהמשפחות השכולות: "נוכל", "ביזיון", "סתום את הפה" ועוד. מנגד היום הורים שדרשו מהצועקים להפסיק את הקריאות, "כבדו אותנו". יו"ר יד לבנים, אלי בן שם, תקף הערב ב"ערוץ כנסת" את מי שבחרו לצעוק לעבר בנט.

בן שם אמר: "אני מתבייש. בושה. קבוצה קטנה של הורים שכולים שגם הוציאו את ההודעה לעיתונות, אנשים קיצוניים ופוליטיים שמכניסים את הפוליטיקה לשכול. הם פוגעים באלפי משפחות שכולות, פוגעים בהר הרצל. קודש הקודשים. אני מגנה אותם, אני מוקיע אותם. אני חושב שבושה שאנשים כאלה שייכים למשפחת השכול הם פוגעים והורסים את היום הקדוש הזה. אין לי מילים. בושה וחרפה". 

עוד הוא אמר כי אין מדובר בקומץ. "זו קבוצה של 20 הורים שאני מכיר כבר שנים. אנשים קיצוניים שאין עם מי לדבר בכלל. הם לא רואים אך אחד ולא מתחשבים באף אחד. אני מתבייש שאנשים כאלה שייכים למשפחת השכול הם פגעו באלפי משפחות שכולות".

קריאות גם לעבר השרה שקד

מוקדם יותר היום, ספגה גם שרת הפנים איילת שקד קריאות וצעקות. שקד השתתפה בטקס הצבאי לזכר חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה בבית העלמין בפתח תקווה. במהלך נאומה מספר משתתפים קראו לה לרדת מהבמה, "תתביישי לך". מארגני הטקס ביקשו מהקהל לכבד את המעמד אבל שקד עצרה אותם ואמרה: "זה בסדר, מותר למשפחות השכולות להעביר ביקורת".

בנאומה אמרה שקד: "אנחנו בתוך עשרת ימי התודה שמתחילים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה ומסתיימים ביום תקומת ישראל, יום העצמאות. מי שלא גר פה לא יבין את סדר השירים ברדיו, מצהוב, לשחור, לכחול ־ לבן. מי שלא גר פה לא יבין את עשרת הימים הללו שבהן אנחנו מדברים בגוף ראשון רבים. "אנחנו". ואנחנו אבלים עכשיו, ואנחנו מרכינים ראש, וזוכרים את ההולכים, ומחבקים את המשפחות, ובוכים. יחד". 


(הקריאות נגד שקד)