צפו צעקות לעבר איילת שקד בטקס יום הזיכרון: "גועל נפש"

שרת הפנים איילת שקד הגיע לטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה בפתח תקווה, משתתפים בטקס צעקו לעברה: "תתביישי לך את פוגעת במשפחות השכולות" | איך הגיבה שרת הפנים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/05/22 11:32 ג באייר התשפב

צעקות לעבר איילת שקד בטקס יום הזיכרון: "גועל נפש"
איילת שקד. , צילום: פלאש 90

שרת הפנים איילת שקד השתתפה היום בטקס הצבאי לזכר חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. בבית העלמין בפתח תקווה. במהלך הנאום של שרת הפנים מספר משתתפים קראו לה לרדת מהבמה, "תתביישי לך". 

צעקות לעבר איילת שקד בטקס יום הזיכרון: "תתביישי לך, גועל נפש"



מארגני הטקס ביקשו מהקהל לכבד את המעמד אבל שרת הפנים עצרה אותם ואמרה: "זה בסדר, מותר למשפחות השכולות להעביר ביקורת". בנאומה אמרה שקד: "אנחנו בתוך עשרת ימי התודה שמתחילים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה ומסתיימים ביום תקומת ישראל, יום העצמאות. מי שלא גר פה לא יבין את סדר השירים ברדיו, מצהוב, לשחור, לכחול ־ לבן. מי שלא גר פה לא יבין את עשרת הימים הללו שבהן אנחנו מדברים בגוף ראשון רבים. "אנחנו". ואנחנו אבלים עכשיו, ואנחנו מרכינים ראש, וזוכרים את ההולכים, ומחבקים את המשפחות, ובוכים. יחד. 

אנו חבים להרוגים על קדושת העם והארץ את החוב הגדול ביותר. הם אלו שאפשרו לנו ומאפשרים לנו להמשיך לחיות. והחיים כאן חזקים. אכן, חיים על אדמה שבה צומחים גם רקפות וגם קוצים. אכן, חיים בסביבה עוינת, תוך דריכות תמידית, גם תוך אבדות. אבל שורו הביטו וראו: מדינת ישראל היא התגשמות חלום כל הדורות. ביום הקדוש הזה אנחנו מרכינים ראש נוכח הקורבן שגבתה מאתנו תקומת ישראל. אנחנו בוכים. אבלים על הנופלים. מחבקים את המשפחות. חובשים את פצעי הארץ הפצועה והאהובה הזאת. אבל אנחנו גם יודעים שקורבנם של ההולכים לא היה לשווא. אנו מסתכלים סביב, באי הפורח שהוקם כאן בלב האוכלוסייה שלא רצתה בנו ולא רוצה בנו אבל תיאלץ להשלים עם קיומנו - ויודעים שיש שכר לפעולתנו".