יבוטלו בדיקות הקורונה? בשורה דרמטית לנוחתים בנתב"ג

אחרי ביטול החובה על עטיית מסכות בחללים סגורים, במשרד הבריאות שוקלים לבטל גם את חובת בדיקות הקורונה לנוחתים מחוץ לארץ. הביטול ייתכן אף בחודש הקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/22 17:54 ב באייר התשפב

יבוטלו בדיקות הקורונה? בשורה דרמטית לנוחתים בנתב"ג
נתב"ג בסגר, צילום: Yossi Aloni/Flash90

אחרי יותר משנתיים של קורונה, נראה כי המגבלה היחידה שנותרה בדרך לביטול. כל הנוחתים בנתב"ג עד היום נדרשו לבצע בדיקת קורונה בנחיתה, בכדי לשלול הכנסת זן נוסף לארץ ובידוד החיוביים. לפי דיווח בחדשות 12, גם החובה הזו עתידה להתבטל.

כזכור, עם סיומו של חג הפסח לפני כשבוע וחצי בוטלה החובה לעטיית מסכות בחללים סגורים, למעט מקומות ספציפיים. על פי הדיווח, ביטול הבדיקות יכנס לתוקפו בעוד כחודש ומגיע על רקע הביקורת הציבורית.

וריאנט חדש בארץ

בשבוע שעבר דווח על שלושה מקרים של וריאנט ה-BA4 התגלו בשבוע האחרון בנתב"ג במסגרת בדיקות שנערכות לחוזרים מחו"ל, כך הודיע משרד הבריאות. זו הייתה הפעם הראשונה בה הווריאנט, שהופיע לראשונה בדרום אפריקה וגורם לעלייה בתחלואה שם, מתגלה בישראל.

נכון לעדכון האחרון, אין מידע נוסף לגבי הווריאנט, עד כמה הוא מדבק ומהי מידת חומרת המחלה לה הוא גורם, אולם במשרד הבריאות ממשיכים לעקוב אחריו במטרה לאסוף פרטים נוספים. שלושת המקרים התגלו כאמור בקרב חוזרים מחו"ל - אחד מסינגפור, אחד מאיטליה ואחד מדרום אפריקה.