רון חולדאי החליט: יבוטלו הזיקוקים בתל אביב ביום העצמאות

הקמפיין של הלומי הקרב נגד הזיקוקים ביום העצמאות נושא פירות: ראש עיריית תל אביב החליט כי השנה לא יתקיים המופע ואמר "אנחנו קשובים לרחשי הלב של הציבור. בשנה הבאה נמצא אלטרנטיבה ידידותית" | חילי טרופר בירך על ההחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/22 19:28 ל בניסן התשפב

רון חולדאי החליט: יבוטלו הזיקוקים בתל אביב ביום העצמאות
זיקוקים, צילום: shutterstock

ימים לפני יום העצמאות: ראש העיר תל אביב יפו, רון חולדאי, החליט לבטל את מופעי הזיקוקים ביום העצמאות הקרוב. חולדאי סיפר: "אנחנו קשובים לרחשי הלב של הציבור ולאחר מחשבה רבה והתחבטויות לא מעטות, שכללו גם סקר מקיף, החלטתי שלא יהיו השנה זיקוקי דינור בטקסי יום העצמאות".

"אחד הדברים שהכריעו והשפיעו על ההחלטה", סיפר ראש העיר, "היו פניות של לוחמים פוסט טראומתיים שביקשו לבטל את המופע, כמו גם התחשבות באוכלוסיית האנשים עם מוגבלות. אני מקווה שבשנה הבאה נמצא אלטרנטיבה ידידותית לסביבה ומרשימה לא פחות, ואף יותר".

משה ליאון: "עוד לא החלטתי"

נזכיר כי גם שר התרבות חילי טרופר החליט על ביטול הזיקוקים בטקס המשואות וכתב כי הוא קורא לביטולם בכל הערים. בראיון לכיפה אמר משה ליאון, ראש עיריית ירושלים, כי הביטול הוא "שאלה טובה. אני עוד לא יודע, לא החלטתי. אני אוהב זיקוקים אבל אם זה עד כדי כך משמעותי, אז אני צריך לבדוק את זה ועל פי זה נחליט. אם זה גורם בעיה להלומי קרב אז זאת נקודה שצריך לבחון אותה ולהחליט בעקבותיה אם יהיו זיקוקים או לא".

שר התרבות והספורט חילי טרופר בירך: "אני מבקש לברך את רון חולדאי ואת עשרות ראשי הרשויות, שהצטרפו להחלטה שלי לבטל את הזיקוקים בטקס המשואות, וקיבלו את ההחלטה הנכונה והערכית לחבק את הלוחמים שלנו. ככה נוהגת חברה שיש בה ערבות הדדית. אני קורא לראשי הרשויות שטרם נהגו כך - עוד לא מאוחר לעשות זאת".