אחרי הסערה בעקבות הנאום, שאמה הכהן מתנצל "מותר לטעות בניסוח בתום לב"

אמש סירב להתנצל ראש עיריית רמת גן שאמר בנאומו לכבוד יום השואה כי "הכי קל היה להיקטל" בעקבות הביקורות הרבות, היום הוא מפרסם התנצלות בפייסבוק

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 28/04/22 15:58 כז בניסן התשפב

אחרי הסערה בעקבות הנאום, שאמה הכהן מתנצל "מותר לטעות בניסוח בתום לב"
שאמה הכהן, צילום: Kobi Gideon / Flash90

אמש (ד') בנאום שנשא לרגל ערב יום השואה אמר ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן "הכי קל היה להתייאש ולהיקטל בשואה" ועורר סערה. שאמה הכהן העלה את נאומו לחשבון הפייסבוק שלו לאחר שערך אותו והוציא ממנו את המשפט מעורר המחלוקת, אולם הסערה סירבה לשכוך ותושבים רבים הגיבו בזעם על בחירת המילים אמש בנאום. "כבת לניצולי שואה היה קצת קשה ומביך לקרוא את הנאום, רצוי לחשוב פעמיים על אי אילו אמירות", כתבה מגיבה אחת, ואילו תושב נוסף כתב כי "בחירת המילים הייתה אומללה. כתבת דברים שלא מתקבלים על הדעת". מגיבים אחרים אף קראו לשאמה הכהן להתפטר מתפקידו לנוכח הסערה שיצר.

מי שהיה באולם ושמע את כל הנאום מחא כפיים

אמש סירב ראש העיר להתרגש מהסערה שחולל ואמר כי "מי שהיה באולם ושמע את כל הנאום מחא כפיים. התנצלתי ומתנצל על כך", וכינה את הפרשנות לדבריו "מניפולציות שפלות של רעי לב".

"הכוונה וההקשר של הדברים היו ברורים והפוכים מדברי הבלע שמנסים לייחס גיבורי המקלדת שרובם מעולם לא הושיט יד לשורדים לא ביקר אותם בביתם ולא חלק להם שום כבוד. ברור בדיעבד שלמרות כוונותיי הכנות והנפחאות מדובר בניסוח לא טוב, שמאפשר לאנשים שפלים ורעי לב שגם ביום הקדוש הזה לא יפספסו הזדמנות להקיז דם של אחר ולרקוד עליו ולא משנה להם כמה זה עלול לפגוע בזכר השואה וקורבנותיה וברגשות השורדות והשורדים".

היום (ה'), נראה שהגולשים הכריעו אותו והוא פירסם פוסט ארוך בו הוא מתנצל על האמירה "מותר לטעות בניסוח בתום לב ואני טעיתי"