"הכי קל היה להיקטל": כרמל שאמה הכהן עורר סערה בטקס יום השואה

ראש עיריית רמת גן עורר סערה כאשר בנאומו בטקס העירוני ליום הזיכרון לשואה ולגבורה אמר "הכי קל היה להתייאש ולהיקטל בשואה". תושבים רבים שנכחו בטקס הגיבו בזעם - "מהמשפטים המבזים ששמעתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/22 11:38 כז בניסן התשפב

"הכי קל היה להיקטל": כרמל שאמה הכהן עורר סערה בטקס יום השואה
כרמל שאמה הכהן, צילום: Moshe Shai/FLASH90

כמו כל שנה, גם השנה אישיות ציבורית מעוררת סערה בנאומה בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה. השנה זה ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, שבנאומו אמש (ד') בטקס העירוני אמר "הכי קל היה להתייאש ולהיקטל בשואה".

שאמה הכהן העלה את נאומו לחשבון הפייסבוק שלו לאחר שערך אותו והוציא ממנו את המשפט מעורר המחלוקת, אולם הסערה מסרבת לשכוך ותושבים רבים הגיבו בזעם על בחירת המילים אמש בנאום. "כבת לניצולי שואה היה קצת קשה ומביך לקרוא את הנאום, רצוי לחשוב פעמיים על אי אילו אמירות", כתבה מגיבה אחת, ואילו תושב נוסף כתב כי "בחירת המילים הייתה אומללה. כתבת דברים שלא מתקבלים על הדעת". מגיבים אחרים אף קראו לשאמה הכהן להתפטר מתפקידו לנוכח הסערה שיצר.

מי שהיה באולם ושמע את כל הנאום מחא כפיים

ראש העיר עצמו מסרב להתרגש מהסערה שחולל ואמר כי "מי שהיה באולם ושמע את כל הנאום מחא כפיים. התנצלתי ומתנצל על כך", וכינה את הפרשנות לדבריו "מניפולציות שפלות של רעי לב".

"הכוונה וההקשר של הדברים היו ברורים והפוכים מדברי הבלע שמנסים לייחס גיבורי המקלדת שרובם מעולם לא הושיט יד לשורדים לא ביקר אותם בביתם ולא חלק להם שום כבוד. ברור בדיעבד שלמרות כוונותיי הכנות והנפחאות מדובר בניסוח לא טוב, שמאפשר לאנשים שפלים ורעי לב שגם ביום הקדוש הזה לא יפספסו הזדמנות להקיז דם של אחר ולרקוד עליו ולא משנה להם כמה זה עלול לפגוע בזכר השואה וקורבנותיה וברגשות השורדות והשורדים".