זה לא נגמר: וריאנט קורונה חדש התגלה בישראל

רק לפני פחות מ-48 חגגנו את הסרת המסכות, אבל הקורונה עדיין כאן, מתעקשת להזכיר לנו את נוכחותה. בשבוע האחרון התגלו בנתב"ג 3 מקרים של נשאי וריאנט BA4 של נגיף הקורונה, שגורם בימים אלו לעלייה בתחלואה בדרום אפריקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/22 17:48 כד בניסן התשפב

זה לא נגמר: וריאנט קורונה חדש התגלה בישראל
קאמבק?, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

שמחה מוקדמת מדי? שלושה מקרים של וריאנט ה-BA4 התגלו בשבוע האחרון בנתב"ג במסגרת בדיקות שנערכות לחוזרים מחו"ל, כך הודיע היום (ב') משרד הבריאות. זו הפעם הראשונה בה הווריאנט, שהופיע לראשונה בדרום אפריקה וגורם לעלייה בתחלואה שם, מתגלה בישראל.

נכון לעדכון האחרון, אין מידע נוסף לגבי הווריאנט, עד כמה הוא מדבק ומהי מידת חומרת המחלה לה הוא גורם, אולם במשרד הבריאות ממשיכים לעקוב אחריו במטרה לאסוף פרטים נוספים. שלושת המקרים התגלו כאמור בקרב חוזרים מחו"ל - אחד מסינגפור, אחד מאיטליה ואחד מדרום אפריקה.

המסכות יחזרו?

רק לפני יומיים, טרם החלו חגיגות המימונה ברחבי הארץ, בוטלה חובת עטיית המסכות בחללים סגורים. בכך הוסרה אחת ממגבלות הקורונה המשמעותיות האחרונות שנותרו בישראל. במשרד הבריאות הדגישו כי יש להמשיך לעטות מסכות במקומות בעלי פוטנציאל הדבקה גבוה, כגון מרכזים רפואיים, נמלי תעופה וטיסות.

במשרד הבריאות המליצו גם לקשישים ואוכלוסיות בסיכון להמשיך לעטות מסכות בחללים סגורים, אולם כאמור, זו המלצה בלבד. שתי ההנחיות האחרונות שנותרו תקפות הקשורות לנגיף הם בדיקות בנתב"ג ובידוד למאומתים של 5-7 ימים.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן