מאסר עולם ופיצוי כספי: נגזר דינו של המחבל שרצח את הרב שי אוחיון

בחודש אוגוסט 2020 רצח המחבל חליל דויכאת את הרב שי אוחיון בפתח תקווה. היום נגזר דינו ובמסגרת הסדר הטיעון עם הפרקליטות המחבל יפצה ב-258 אלף שקלים את אלמנתו וילדיו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/04/22 14:26 כג בניסן התשפב

מאסר עולם ופיצוי כספי: נגזר דינו של המחבל שרצח את הרב שי אוחיון
המחבל שרצח את הרב שי אוחיון, ארכיון, צילום: Flash90

שנה וחצי לאחר שנרצח שי אוחיון על ידי המחבל המוסלמי חליל דויכאת, בית המשפט גזר היום (א') מאסר עולם על המחבל בן ה-46 מהכפר רוג'יב הסמוך לישוב איתמר שבשומרון. במסגרת הסדר הטיעון עם הפרקליטות לאחר הודאתו, המחבל יפצה ב-258 אלף שקלים את אלמנתו של הרב אוחיון ואת ארבעת ילדיו.

סיון, אלמנתו של הרב שי אוחיון, הגיבה על גזר הדין למחבל, בכאן חדשות: "עונש סמלי על מעשה אכזרי. לא חושבת שהשגנו כאן משהו ועל זה אני מאוד מאוכזבת. איבדנו את הדבר הכי יקר לנו בעולם ושום דבר לא יחזיר את שי".

"יש צורך דחוף בהעברת הילוך במלחמה בטרור"

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את משפחתו של אוחיון כנפגעי עבירה, אמר כי להליך המשפטי הפלילי אין יכולת לתת את כל המענה לטרור. "קברניטי המדינה חייבים לעצור את העברת הכספים לטרור, שכן כל עוד מדינת ישראל ממשיכה לתקצב את הרשות הפלשתינית – שמתקצבת באופן ישיר את המחבלים - המדינה לא מקיימת את חובתה הבסיסית לאזרחי ישראל, ומאפשרת את המשך הפגיעה בביטחונם. על מנת למגר את הטרור יש לייבש את ביצת הטרור, לגרש את המשפחות המחבלים מהארץ ולהטיל ענישה על כל סביבת הטרור".

על סימון ה"וי" של המחבל, אמר עורך הדין כי "פעם אחר פעם אנו רואים שהמחבלים ממשיכים לחייך חרף ההליך הפלילי, ואין יותר ברור מזה כדי ללמדנו שיש צורך דחוף בהעברת הילוך במלחמה בטרור, על מנת שטרור לא ישתלם לאף מחבל ואף משלח מחבל".

מהפרקליטות נמסר בתגובה לגזר הדין כי: "בימים מתוחים אלה, יש בגזר הדין שניתן היום מסר. ראשית מסר לכל מי שבוחר בדרך הטרור ויידע שבית המשפט לא ייעשה עמו חסד. שנית, מסר לכל אזרח במדינת ישראל, שיידע כי מערכת אכיפת החוק והפרקליטות, כחלק ממנה, ימשיכו במאבק הבלתי מתפשר באלימות ובטרור. הרב אוחיון נרצח בנסיבות מחמירות, וטוב עשה בית המשפט שקיבל את עמדת הפרקליטות והטיל על רוצחו גם עונש מאסר עולם וגם את הפיצוי הכספי המקסימלי בחוק. אין כמובן בשני אלו משום תחושת הקלה, אבל ישנה תקווה שתהיה בכך נחמה ולו הקטנה ביותר עבור משפחת אוחיון. אנחנו שבים ומשתתפים בצערה העמוק של המשפחה".

"למען פלשתין, העם הפלשתיני, מסגד אל אקצא ואללה"

בצהרי יום רביעי ו' באלול תש"ף, 26.08.2020, שב שי מלימוד בכולל לפתח תקווה. כשהלך על המדרכה בצומת סגולה, כחצי קילומטר מביתו ובדרכו לאסוף את ילדיו, התנפל עליו המחבל דויכאת ורצח אותו בדקירות סכין בחזהו.

על פי כתב האישום שהוגש שבוע וחצי לאחר הרצח, דויכאת עבד כפועל בניין באתר בנייה בפתח תקווה בהתאם להיתר עבודה חוקי תקף שהוענק לו אחרי בדיקת השב"כ כנדרש. לאחר זמן מה הוא גמלה בליבו ההחלטה לרצוח אזרח ישראלי או חייל "למען פלשתין, העם הפלשתיני, מסגד אל אקצא ואללה".

הרב שי אוחיון ז"ל

הרב שי אוחיון הי"ד | צילום: באדיבות המשפחה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן